ŽIVOTOPIS KOJI JE ODUŠEVIO POSLODAVCE: /

'Majka mi je uvijek govorila da sam njeno blago...'

Image

Uzalud stručnjaci savjetuju tražitelje posla da je njihov životopis ono što će potencijalnom poslodavcu dati prvi dojam o njima kao kandidatima, te da ih stoga treba izdvajati od konkurencije.

2.3.2016.
6:31
VOYO logo

Jedan je životopis oduševio poslodavce koji su ga primili - kad su ga vidjeli, pomislili su da se radi o početku nekog romana.

"Meni je mama uvijek govorila da sam njezino blago i neka ne dopustim nikome da me uvjeri da nisam i njegovo. Prosudite jesam li i vaše blago", piše u uvodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Životopis je stigao na adresu tvrtke koja se bavi digitalnim marketingom i oduševio sve.

Je li ovo najbolji online životopis koji ste ikad vidjeli?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Je li ovo najbolji online životopis koji ste ikad vidjeli?

Image

Je li ovo najbolji online životopis koji ste ikad vidjeli?

Prava rijetkost

"Dok smo primali e-mail, istovremeno nam je dostava pokucala na vrata s malim paketom za nas. Dobili smo škrinjicu s blagom i hrpu dodatnih informacija", rekla je Milica Cetinić, client services director Jasno&Glasno.

Svaka stvarčica vodila ih je na legendu koja je otkrivala stvari o njemu. Među stotinama prijava, ukrao im je svu pozornost i pozvali su ga na razgovor. Ovo je dobar primjer životopisa, no, oni su rijetkost. Realnost je potpuno drukčija.

"U globalu su jako loši. Imaju dosta gramatičkih i pravopisnih pogrešaka", rekla je Manuela Šola, direktorica PR agencije Komunikacijski laboratorij.

Kroz Manueline ruke prođe oko 400 prijava za jedno radno mjesto. Bizarnih situacija ima svaki put, a najzanimljiviji kandidat uz svoju je molbu priložio - imovinsku karticu. "Napisao što sve posjeduje. Ta razina posjedovanja je išla do bizarluka, npr. koju vrstu mobitela i fotoaparata posjeduje. Stvarno nisam mogla vjerovati, nas to ne zanima", dodala je Šola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PET OD DESET: /

Pozvali ga na razgovor nakon katastrofalnog životopisa

Pazite na fotke

Image
Foto: Thinkstock / ilustracija

Poslodavce od viška glava itekako boli. Uz tekst, dojam mogu pokvariti i fotografije.

"Fotografija nije nužna, međutim ako ju osoba odluči staviti u životopis što može, mora biti prikladna poslovnom kontekstu. Znači ne koristiti fotografije s plaže, s nekakvih tuluma", izjavila je karijerna savjetnica Mojra Dautović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Profilne fotografije s Facebooka, nekakvi kućni selfieji ili cropane fotografije jer su iz nekog noćnog izlaska su potpuno neprimjerene", kaže Šola.

Životopis treba biti podijeljen u kategorije: osobni podaci, radno iskustvo, obrazovanje i specifične vještine. Pišite ga obrnuto kronološkim redom, u natuknicama, a ne kao sastavak te ne dulje od dvije stranice.

"Kad imate 20 godina radnog staža i već ste napravili nekakav korak u karijeri, nema potrebe navoditi aktivnosti iz srednje škole ili studentske poslove", savjetujeManuela Šola.

Važno je i motivacijsko pismo u kojemu se ukratko treba predstaviti poslodavcu. Često ga ni nema, a ista molba šalje se na sva radna mjesta koja nekoga zanimaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Primjerice, ljudi nam bez dobar dan i moje ime i prezime je... pošalju samo link na Linkedin profil", tvrdi Milica Cetinić.

Istaknite se sadržajem, a ne atraktivnom fotografijom ili šarenim fontovima. A ako želite brzo privući nečiju pozornost, Cetinić savjetuje da obratite pažnju i na sljedeće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da je danas već više manje jasno da svaki poslodavac pregledava društvene mreže svojih zaposlenika i kandidata za posao", kazala je za RTL.

nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo