Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Zaradit ćemo 3,5 milijardi eura i spasiti proračun

Mirovinskim fondovima trebao bi minimalni prinos od koncesije bar oko 6,5 posto, što znači da bi cestarine mogle poskupjeti.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

"Davanje autocesta u koncesiju jedan je od modela o kojima ozbiljno razmišljamo. Mirovinskim fondovima bismo ponudili da putem koncesija upravljaju autocestama. Na taj bi način zarada ostala hrvatskim građanima", kazao je šef HNS-a Radimir Čačić Jutarnjem listu.

Vrijednost koncesije koja bi se izdala na svih izgrađenih 1.050 kilometara autocesta trajala bi bar 30 godina i mogla bi iznositi oko 3,5 milijardi eura, koliko bi budući koncesionar trebao uplatiti. U tom bi periodu koncesionar vratio svoja ulaganja i uzeo zaradu.

Za koncesiju bi mogli biti zainteresirani i francuski Buik, EFCC, austrijski Strabag i talijanski Benetton, no procedura za davanje autocesta, koja se procjenjuje da bi potrajala oko dvije godine, skratila bi se ako bi je uzeli mirovinski fondovi.

Što će biti s kreditima?

Što će se dogoditi s kreditnim opterećenjem HAC-a i Autoceste Zagreb – Rijeka, koje iznosi 22,7 milijardi kuna bez kamata, tj. premašuje vrijednost od 3,5 milijardi eura, ostaje neizvjesno. Čačić smatra da bi nepovoljne kredite trebalo refinancirati povoljnijima, a ostale nastaviti otplaćivati.

To bi praktički značilo da bi kredite vraćala država, a ne koncesionar, dok bi koncesionaru otišao sektor naplata, odnosno ubiranje cestarine te održavanje.

Mirovinski fondovi, koji upravljaju doprinosima iz drugog mirovinskog stupa više od milijun i pol hrvatskih građana, smatraju ideju upravljanja autocestama – "simpatičnom". Kako im je već 67 posto novca, odnosno 26,5 milijardi kuna već u državnim obveznicama, smatraju da bi time mogli kupiti koncesiju.

Postoji i pretpostavka da bi oni uzimali novac od cestarina i trošarine u iznosu od 60 lipa po litri benzina, ali i obveze vraćanja kredita.

Otpuštanja u HAC-u i ARZ-u, poskupljenje cestarine

No, smatraju i kako bi minimalni prinos od koncesije trebao biti bar 6,5 posto, što znači da bi cestarine mogle poskupjeti. Da bi se posao zaključio potrebno je i spojiti ARZ i HAC, ali i restrukturirati ih, što bi značilo otpuštanja. Čačić smatra da je od 3.000 zaposlenih tamo bar tisuću ljudi višak, navodi se u tekstu.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike