Sjednete li za upravljač Mercedesa, Volva, Renaulta, Peugeota, Citroena, za volan nekog od brojnih vozila General Motorsa, VW-a ili teretnjaka MAN-a, znajte da je barem nekoliko lijevanih aluminijskih dijelova u motoru vašeg vozila proizvedeno u šibenskoj tvornici Ivanal.
Riječ je o tvrtki koja, krizi unatoč, osvaja nova tržišta, povećava proizvodnju, broj zaposlenih i, naravno, izvoz. "Stjecajem okolnosti, kriza nas je pogodila u najgorem trenutku. Upravo smo napustili staru lokaciju na Lozovcu, zadužili se i izgradili novu tvornicu u Poduzetničkoj zoni Podi Šibenik. I umjesto da krenemo punim pogonom i otpočnemo vraćati uloženo, kao izvoznike vezane za autoindustriju, kriza je prvo "pokucala" na naša vrata. Na sreću, prebrodili smo te teške dane i brodimo punim jedrima", kaže pun optimizma direktor i suvlasnik Ivanala Vladimir Ivanović. I, doista, za aktualne hrvatske prilike ova tvornica svijetla točka.
"Na vrhuncu krize potkraj 2009. pali smo samo na 60-ak radnika. Danas je taj broj gotovo udvostručen. Radimo u tri smjene. Lani smo proizveli dvije tisuće tona aluminijskih odljevaka, što je rekordna proizvodnja ikada zabilježena u Ivanalu. Izvoz nam je, s nešto manje od tri milijuna eura 2009. godine, lani porastao na 7,3 milijuna, s dobrim izgledima da ove godine bude povećan za daljnjih 20-ak posto", kaže Ivanović za Slobodnu Dalmaciju.
Ova šibenska tvornica najviše svojih proizvoda plasira preko njemačke tvrtke Contitech, a nedavno su sklopili nove poslove sa švedskim Trelleborgom, koji im je otvorio nove poslove u Švedskoj, Njemačkoj, Turskoj i Španjolskoj. Pri kraju su i pregovori s partnerima iz Danske i Švedske.
Direktor Vladimir Ivanović otkriva da su na dobrom putu da im se otvore vrata i u elektroindustriji i sektoru telekomunikacija.