Najveći generator prihoda, kako otkriva Business.hr, bila je naplata parkinga, koja je skočila s 12,3 milijuna kuna (u 1995. godini) na 129,3 milijuna kuna. Pauk služba Zagrebparkinga prihod je povećala četiri puta, s 5,9 na 23,6 milijuna kuna, a najveći prihod zabilježila je 2006. godine u iznosu 34,2 milijuna kuna. Od 2006. do 2009. imala je prosječnu vrijednost po godini u iznosu oko 26 milijuna kuna.
Zagrebparking upravlja s 25.646 uličnih parkirališnih mjesta koja su pod naplatom, a iskorištenost crvene i žute zone gotovo je stopostotna tijekom radnih dana. Lani je Zagrebparking zabilježio pad prihoda na parkiralištima, s 136,2 milijuna kuna u 2008. na 129,2 milijuna kuna, i to zbog smanjenja cijena koje je uoči lokalnih izbora uveo gradonačelnik Milan Bandić. Od 2005. do 2009. učešće prihoda od parkirališta u ukupnom prihodu kreće se od 62,8 posto u 2005. do 71,5 posto lani.
arti-201005310008006Javne garaže (2314 postojećih mjesta) također su gotovo udeseterostručile prihod, s 2,4 na 20,8 milijuna kuna.
Osim što su dobro zaradili, u Zagrebparkingu su povećali i broj zaposlenih, s 248 zaposlenih u 2005. godini, do 474 zaposlena u 2009. godini.
Inače, ovi podaci su dobiveni iz najnovijeg elaborata o parkiranju zagrebačkog Gradskog ureda za promet, koji predlaže izgradnju još najmanje sedam javnih garaža, i to na atraktivnim lokacijama u samom srcu ili širem centru Zagreba.
Kao buduće lokacije navedene su: Radnički dol – Kukuljevićeva (sjeverno od Britanca), Šalata, ispod školskih igrališta Draškovićeva i Križanićeva, Gajeva, Preradovićeva, ŠRC Mladost, Dom sportova, Kennedyjev trg – Svetice i Trešnjevački trg.
U Gradskom uredu popisu su dodali i lokacije budućih garaža koje su u nekoj vrsti planskih priprema: na Trgu Stjepana Radića, Trgu Franje Tuđmana (u materijalima Grada taj trg još uvijek nosi naziv Trg Francuske Republike), na srednjoškolskom igralištu u Klaićevoj te ispod HNK. No, pitanje je hoće li garaže ispod nacionalnog kazališta ikada biti, budući da ju je stopiralo Ministarstvo kulture.
Prva koja će biti građena javno-privatnim partnerstvom jest garaža u Klaićevoj; obavljeni su razgovori s potencijalnim investitorima, a uskoro bi trebao biti raspisan i međunarodni natječaj, piše Business.hr.
Prethodni članci:
arti-201006040400006 arti-201002270221006 arti-201003310315006