Naime, Lubura je upozorio da će VIPnet od 22. prosinca 2011. godine izbrisati sav ranije stečeni bonus korisnika tarife Na tuđi račun preko iznosa od 200 kuna, što je izazvalo pravu malu revoluciju, od poziva Udruzi do burnih komentara po forumima.
"Početni uvjeti tarife Na tuđi račun predviđali su da korisnik tarifu može koristiti bez vremenskog ograničenja, a da za svaku punu minutu dolaznog poziva na svoj Tomato broj iz fiksnih i mobilnih mreža (uz određena ograničenja) na svoj račun dobiva bonus od jedne kune. Veliki broj korisnika je na taj način do danas 'uštedio' više stotina, pa čak i tisuća kuna, a sada su novim izmjenama od 08. studenog prisiljeni bonus utrošiti do 22. prosinca, nakon čega će im se sav preostali iznos bonusa veći od 200 kuna brisati", objasnio je Lubura za Bussines.hr.
Jednostrano mijenjaju uvjete
Iako je VIPnet imao pravo izmijeniti uvjete korištenja tarife, u udruzi su mišljenja da to nikako nije smio uraditi retroaktivno, na već stečene bonuse. Nekorektnost VIPnet-a koji je vlasnik Tomato brenda je utoliko veća kada se zna da je tarifa Na tuđi račun nedostupna za novu aktivaciju, pa se izmjene odnose samo i isključivo na postojeće korisnike. Iz toga se može iščitati jasna namjera VIPnet-a da ne izvrši svoju obvezu prema korisnicima, iako je od te tarife imao koristi u vidu naplate interkonekcijskih naknada, pojasnio je Lubura.
Naime, svi drugi operatori su VIPnetu plaćali pozive prema njihovim korisnicima pa je VIPnet financijski profitirao od korisnika tarife Na tuđi račun, a sada kada bi korisnici trebali imati koristi od svoje 'uštede' bonusa, jednostrano mijenja uvjete, dodaje Lubura.
U VIPnetu pak tvrde da je do promjena uvjeta korištenja tarife Na tuđi račun došlo zbog sprečavanja zloupotreba korištenja te tarife. "Na žalost, suočeni smo s nizom pokušaja prijevara i manipulacija s ovom tarifom putem raznoraznih oglasnika na kojima se preprodaju kartice, što je kažnjivo zakonom. Iz tog razloga bili smo prisiljeni promijeniti uvjete korištenja navedene tarife", isticu u Vipnetu.
Slična situacija i u HT-u
No, VIPnet nije jedini operater s nezadovoljnim korisnicima. Slično je iskustvo s HT-om imao jedan muškarac, koji je krajem rujna dobio obavijest da do kraja listopada mora potrošiti sve nagradne bodove.
"U prvoj polovici listopada zvao sam HT i aktivirao neke usluge od kojih mi većina ne treba, no tada su mi u call centru rekli da će poslati zahtjev za objedinjavanjem bodova dobivenih po raznim osnovama kako bi ostatak mogao iskoristiti za popust na kupnju uređaja", objašnjava on.
Prema njegovim riječima nakon toga usluge se nisu aktivirale više od tjedan dana te su u HT-u nakon novog poziva ponovo najavili da moraju ujediniti bodove. Potom je osam dana prije isteka akcije otišao u T-com centar u Sisku i pokušao zamijeniti preostalih 4.000 bodova za 100 kuna popusta na kupnju uređaja, a tamo su ga informirali da nema dovoljno bodova i da ionako nemaju uređaj koji želi. Nakon što je zatražio bilo koji bežični telefon, odgovor je bio da nemaju više niti jedan bežični telefon u ponudi! Naposlijetku je uzeo snimalicu 30 koja je jedina preostala u ponudi, a preko 3.000 bodova nepovratno mu je propalo.
Iz HT-a su odgovorili da je zaključno s 1. studenim 2011. prestao vrijediti T-Club za T-Com, o čemu je HT na vrijeme informirao svoje korisnike putem brojnih kanala, te ih pozvao da do 31. listopada iskoriste svoje T-Club bodove. Kažu i da je broj nagrada za koje su korisnici T-Coma zamijenili svoje bodove nakon slanja obavijesti bio do deset puta veći od ranijih mjesečnih prosjeka.