Unatoč limitu dobili goleme račune za mobitel

Dvoje se čitatelja požalilo redakciji Danas.

13.1.2012.
9:41
VOYO logo

Naime, 20. lipnja prošle godine jedan je Riječanin (podaci poznati redakciji) aktivirao podatkovni paket, a kad je dobio račun, ispalo je da je u 10 dana potrošio 2 gigabajta prometa, te je dobio račun od 1.752 kune! Osim toga, šokirao ga je još jedan podatak: kreditni limit mu je određen automatizmom na 1.000 kuna, što je pet puta veći iznos od njegove prosječne potrošnje, koja se kreće ispod 200 kuna mjesečno. Ipak, čak i s određenim limitom, koji mu je odredio Tele2, njegova je potrošnja 'otišla' na 1.700 kuna.

Sličnu je stvar doživjela još jedna čitateljica (podaci poznati redakciji) koja je aktivirala podatkovni paket. Račun za 10. mjesec iznosio je 734,38 lipa, iako joj je kreditni limit određen na 400 kuna. I ona ističe da nije dobila nikakvo prethodno upozorenje o povećanoj potrošnji, a potom je za 11. mjesec dobila račun od čak 1.275 kuna! Odlučila je operateru podmiriti samo neosporni dio računa, a na ostatak podnijeti žalbu, ali su joj u Tele2 svejedno isključili internet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nitko nije savršen'

Za komentar ove situacije, odnosno činjenice da limit koji je postavio sam operater ne funkcionira, objašnjenje smo zatražili u Tele2. Njihova nam je glasnogovornica odgovorila kako 'nitko nije savršen'.

"Ne postoji savršen telekomunikacijski operater u svijetu koji posluje bez ljudskih pogrešaka ili pogrešaka u sustavu, unatoč svakodnevnom trudu i naporima koji se ulažu s ciljem pružanja kvalitetnih usluga korisnicima. Svjesni smo činjenice da naš sustav nije procesuirao zahtjev za limitom na odgovarajući način, kao i to da nije reagirao dovoljno brzo kako bi riješio problem, zbog čega se i ovim putem ispričavamo korisnicima", glasio je odgovor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, glasnogovornica nam do zaključenja ovog teksta nije odgovorila na pitanja kako je moguće da tijekom žalbenog postupka isključe korisnika koji je platio nesporni dio računa i podnio prigovor na račun, kao i zašto korisnici ne dobivaju obavijesti kada njihov iznos premaši prosječne iznose potrošnje – iako je to propisano Pravilnikom.

Operater mora upozoriti korisnika o neuobičajenoj potrošnji

I u nadležnom HAKOM-u su nam potvrdili da je obveza obavijesti o prekomjernoj potrošnji propisana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih usluga i mreža, što znači da operatori moraju korisnike u najkraćem mogućem roku upozoriti o svakom neuobičajenom i iznenadnom povećanju troška korištenja usluga. Upozorenje mora uslijediti ako je trošak dvostruko veći od prosječnog iznosa računa u prethodna tri mjeseca.

Također, pojasnili su i da je člankom 50., stavak 6. Zakona o elektroničkim komunikacijama propisano da pretplatniku koji je podmirio nesporni dio računa na koji se odnosi prigovor, te uredno podmiruje sve sljedeće nesporne račune za pružene usluge, "operator ne smije obustaviti pružanje usluge, niti isključiti pretplatničku terminalnu opremu iz elektroničke komunikacijske mreže do okončanja sudskog postupka, okončanja postupka rješavanja spora pred HAKOM-om ili kojeg drugog izvansudskog postupka".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo