"Vezovi će u startu biti puni jer se već mjesecima radi na marketingu, a sve analize govore o velikoj potražnji vezova za velike luksuzne brodove kojima će marina u Mandalini biti prvi pravi domaćin", kaže Burak Baykan, projektni menadžer za investicije renomirane turske kompanije Dogus grupe, koja osim 76 posto vlasništva u novoj marini uskoro stječe 50 posto u još dvjema zadarskim marinama - Dalmaciji i Boriku. Ukupna ulaganja Grupe u trima marinama teže oko 100 milijuna eura. Na tome, međutim, neće stati jer planiraju i kupnju još jedne marine u Istri te gradnju turističkoga kompleksa na području Kulina u Mandalini.
2.000 megajahti u potrazi za vezom
Sve veća potražnja kupaca za velikim luksuznim brodovima za kružna putovanja govori o strelovitom rastu industrije megaplovila u svijetu, a takva proizvodnja traži i nove kvalitetne vezove za ploveće hotele. Hrvatska zasad nema takvu marinu, pa će završetak gradnje u Mandalini biti veliki iskorak u tom turističkom sektoru od kojeg se puno očekuje. Računa se da samo u jednoj godini Sredozemljem kruži do 2.000 megajahti čiji vlasnici muku muče s pronalaskom kvalitetnih vezova i servisa, piše Vjesnik.
U prvoj marini za luksuzna plovila već je postavljeno 470 metara nove rive, dva pontonska privezišta duga po 120 metara, a na kopnenom dijelu grade se tri objekta u kojima će se po najvišim standardima urediti prihvatni dio, prostor za čarter te spremišta i toaletni blok. Svi objekti i usluge bit će najviše kategorije.
Burak Baykan je optimističan kad je riječ o punjenju kapaciteta nove marine, na čemu se već mjesecima ustrajno radi. Treba mu vjerovati jer je poznato da Hrvatska već dulje vrijeme vapi za takvim vezovima. Računa se, naime, da na godinu našim dijelom Jadrana plovi najmanje 400 megajahti koje se u ljetnim mjesecima nemaju gdje privezati.
Profitirat će i NCP-ovo brodogradilište
Goran Prgin, vlasnik NCP Remontnog brodogradilišta u sastavu kojeg je desetak manjih tvrtki, izračunao je da upravo pružanjem kvalitetne servisne i druge usluge može dobro zaraditi. Svaka jahta koja se priveže uz plutajuće pontone nove marine za svaku će se servisnu uslugu najprije obratiti NCP-ovu brodogradilištu.
Ako se zna da servis jedne velike jahte stoji najmanje 10 posto vrijednosti broda, onda je jasno da je riječ o dobroj zaradi. Najmanja megajahta, kažu znalci, stoji oko 50 milijuna eura. Osim toga, zadnjih godina grade se sve duži i sve luksuzniji brodovi. Od oko 100 najvećih na svijetu polovica ih je već plovila Jadranom, a nijedna nije mimoišla Kornate ili Krku kod Skradina. Taj je element, očito, bio od velike važnosti kada je Goran Prgin krenuo s projektom gradnje marine za megajahte i hotelskog projekta na Kulinama, koje će spojiti u cjelinu.