U odnosu na prije tri godine stanje cijena u trgovinama je alarmantno

Stanje cijena u odnosu na srpanj je zadovoljavajuće jer su trendovi pojeftinjenja cijena još uvijek dominantni i vrlo uvjerljivi.

12.8.2014.
15:47
VOYO logo

Prije svega se to odnosi na pojeftinjenje sezonskog voća i povrća. Sve u svemu situacija izgleda sasvim stabilno s trendom koji obećava s obzirom na stanje prije godinu dana.

Stvorila se slika da je ulaskom Hrvatske u EU doista došlo do stabilizacije tržišta te da hrvatski građani imaju realnu osnovu za bolji život, piše Supermarketi.info.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usporedba stanja cijena ovogodišnjeg kolovoza s kolovozom 2011. godine.

To se razdoblje veže za Vladu Jadranke Kosor, prije dolaska Kukuriku koalicije na vlast. Stanje cijena u supermarketima je puno bolje u odnosu na razdoblje prije godinu dana, no u odnosu na period od prije tri godine je – katastrofalno.

Prije tri godine smo jeftinije kupovali

Broj trendova poskupljenja u odnosu na broj trendova pojeftinjenja pri komparaciji ovogodišnjeg kolovoza s kolovozom 2011. godine pokazuje kako smo prije tri godine puno jeftinije kupovali u supermarketima te kako je politika tadašnje Vlade u tom segmentu bila građanima bliža od ove današnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjerice, kupus je skuplji u prosjeku oko 115%, rajčica 98%, limun 83%, grah 54%, banana 51%, luk 40%, jaja 34%, pivo 16%, mliječni proizvodi 16-22%, meso (ovisno o vrsti) 13-14%.

Sveukupno je zabilježeno 37 trendova poskupljenja i samo 11 trendova pojeftinjenja. Kod pojeftinjenja najizrazitije je ono šećera i ulja oko 29%. Jeftiniji su i svježi krastavci oko 28%, te kava oko 5%.

Skuplji agrumi i brašno, jeftinije sezonsko voće i povrće

Najizrazitija poskupljenja u odnosu na srpanj odnose se na naranče (u prosjeku skuplja 32,81%), te na tikvice (u prosjeku skuplje 44,70%). Skuplje je i glatko brašno (u prosjeku 14,62%), te svinjska lopatica bez kostiju (u prosjeku 15,59%). I dalje se nastavlja trend pojeftinjenja sezonskog voća i povrća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo