U HRVATSKU STIŽE NOVI TRGOVAČKI LANAC: /

Tragaju za radnicima i namjeravaju konkurenciji uzeti veliki dio kolača

Image
Foto: PIXSELL / Ilustracija

Talijanski Eurospin, inače klasični diskonter, namjerava otvoriti svoje prodavaonice diljem zemlje te je stoga krenuo u potragu za radnicima, ali i zemljištem na kojem bi izgradili prodavaonice

3.12.2018.
7:49
PIXSELL / Ilustracija

Međunarodni trgovački lanac Eurospin objavio je oglase u potrazi za radnicima u Zagrebu i Rijeci, ali i nekretninama s parkingom u gradovima s više od 10.000 stanovnika pa se s obzirom na to očekuje i njegovo otvaranje u zemlji.

Riječ je, naime, o klasičnom talijanskom diskonteru s više od 1000 prodavaonica u Italiji i 80-ak u Sloveniji, s oko 7000 radnika, rekordnih 4,7 milijardi eura prihoda i 184 milijuna eura dobiti u 2017. To je daleko od onih poput Lidla i Kauflanda, ali bi onima koji su na našem tržištu mogao pomutiti računicu.

Specijalizirani za diskontnu prodaju

Eurospin je specijaliziran za diskontnu prodaju prehrambenih proizvoda, a od ostalih se razlikuje jer prodaje isključivo svoje robne marke. U njegovim trgovinama nema klasičnih brendova koji se nalaze u ostalim trgovačkim lancima, već samo oni koje je njegov tim plasirao putem mreže odabranih partnera.

Kompanija je prilagodila format diskont trgovine proizvodima u skladu s okusima i tradicijom pojedinačnih tržišta, a u Sloveniji ih je to primjerice daleko odvelo. U Italiji su, pak, prvi po broju prodajnih mjesta, prometu i broju kupaca, a sada žele postati najznačajniji i u ostatku Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konzultant za trgovinu, interim menadžer i član upravnog odbora kutinske Lonie, Drago Munjiza kaže kako je situaciju s Eurospinom najlakše objasniti na primjeru slovenskog tržišta koje je iste veličine kao i hrvatsko, ali s dvostruko manje potrošača.

"Mercator, Tuš i Leclerc padaju ili stagniraju kao i ukupno tržište, tri diskontera – Hofer (Aldi), Lidl i Eurospin rastu od 3 do 5%, Spar oko 3%, a domaći trgovac iz Štajerske Jager u rangu naše Lonie ili KTC-a 10%. Eurospin s 82 trgovine ostvaruje godišnji prihod od oko 120 milijuna eura, a kako je u Sloveniju ušao u join-ventureu s lokalnom Erom, za očekivati je da će i u Hrvatskoj lokacije tražiti uz lokalnu pomoć, kako je to činio i Kaufland", kazao je Munjiza za Večernji list.

Stiže i Tesco?

Munjiza smatra da bi se na našem tržištu uskoro mogao pojaviti i Tesco koji je, navodi on, još 2000. želio kupiti Konzum, no Todorić na to tada nije pristao. Nakon toga na naše tržište ušli su sa svojim high-street brendom F&F, globalnom prisutnom linijom odjeće za žene, muškarce i djecu. Munjiza vjeruje da će Tesco svakako ući, ali da mora pronaći lanac koji će preuzeti budući da to mahom tako čine kad dolaze na novo tržište.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Večernji list piše kako i poljski Enterprise Investors (EI) u Hrvatskoj traži nove prilike za koje su pripremili 500 milijuna eura. Navodno bi se zadovoljili lancem trgovina poput Tommyja, Plodina, viđenijih članica NTL-a ili Ultra grupe. No EI je, podsjetimo, u svoj portfelj ove godine već spremio 100-postotni vlasnički udio u omiškom Studencu Josipa Milavića te je od Ivice Todorića preuzeo Intersport, preko češke Kofola grupe 2016. kupio Podravkine mineralne vode Studenac, a odnedavno je i vlasnik tvrtke Pan-Pek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni
NOVE EPIZODE
VOYO logo