Daju uvjete iz snova, klizno radno vrijeme, mladi su i uspješni, a još i zapošljavaju

Pet minuta je vodeća hrvatska tvrtka u razvoju mobilnih aplikacija i rješenja za sve mobilne platforme s uredima na čak dva kontinenta.

9.10.2013.
9:36
VOYO logo

Saša Šarunić i Viktor Marohnić prije šest godina odlučili su preuzeti stvari u svoje ruke, riskirati i napustiti siguran posao te osnovati vlastitu tvrtku. Ubrzo im se pridružio i Luka Abrus, sadašnji direktor tvrtke Pet minuta.

Iako je osnovana u Zagrebu, ova se tvrtka u međuvremenu proširila na Osijek, a zatim na New York. Nekoliko je godina recesije iza njih, ali ne mogu se požaliti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Od početka imamo stalni rast od 10-ak ljudi godišnje i okrenuti smo globalnom tržištu koje nam danas čini većinu poslovanja. Oduvijek nas je zanimao razvoj mobilnih aplikacija, pa smo počeli razvijati prve aplikacije i prije nego što su postojali iPhone ili Android telefoni. Tako smo i vrlo rano prepoznati kao ekipa za mobilne tehnologije i dosad smo radili na velikim projektima na američkom, ali i na hrvatskom tržištu'', rekao je za Danas.hr Luka Abrus, direktor tvrtke Pet minuta.

Njen osnivač, Viktor Marohnić u međuvremenu je pokrenuo još jednu tvrtku, ShoutEm, koja se bavi razvojem vlastitog proizvoda također u području mobilnih aplikacija. U tu tvrtku investirao je BICRO, a zatim i slovenski VC fond, sveukupno više od 1.5 milijuna dolara. ShoutEm se u međuvremenu izdvojio iz Pet minuta i danas zapošljava 15-ak ljudi u Hrvatskoj i SAD-u, surađuje sa skoro 200 agencija diljem svijeta, te ima preko 2.000 korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svojim klijentima nudimo kompletnu uslugu izrade aplikacija za mobilne telefone, od osmišljavanja strategije preko dizajna pa do samog programiranja aplikacija, objasnio je Luka.

''Specijalizirani smo za izradu prvorazrednih aplikacija koje našim klijentima omogućuju doseg do novih korisnika na mobilnim platformama i tu smo u stanju iscijediti i zadnju kap znoja ne bismo li im pružili najbolje moguće iskustvo.

Dobar primjer je jedna od nedavnih aplikacija koju smo izradili za tvrtku Vivity Labs, Fit Brains Trainer, koja ima više od 2.5 milijuna korisnika te se u App Storeu našla na prvim mjestima u kategoriji Edukacije u čak 75 zemalja'', govori Luka te naglašava kako s tvrtkama kao što su Real Networks, Rhapsody i Verve Mobile imaju dugoročnu partnersku suradnju i pomažu im u izradi njihovog mobilnog portfelja, no istovremeno surađuju i s nizom američkih startupova kao što su Meet Moi, Lenddo i LaLa Lunchbox.

''U proteklih šest godina surađivali smo s više od 50 klijenata diljem svijeta, a i s nekima u Hrvatskoj, kao što su Agrokor, Hrvatska turistička zajednica i Allianz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/cWERmLI2zQ0

Samo treba raditi i ne odustajati

Činjenicu da danas mnogi mladu generaciju, poput njih, nazivaju ''izgubljenom generacijom'', oni odbijaju jer smatraju da u njihovoj domeni ne može postojati generacija takve vrste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Izgubljena smo generacija možda po tome što smo politički neangažirani, ne gledamo televiziju i ne pratimo vijesti. Odrasli smo uz internet i tehnologiju i sudjelujemo u najvećoj tehnološkoj revoluciji, i to ne kao promatrači.

Jednostavno, mislim da u IT-u ne može postojati ''izgubljena generacija''. Softver je danas u svemu oko nas, od računala i mobitela pa do televizora i kućanskih aparata, a u zadnje vrijeme aplikacije se nalaze i u satovima i naočalama. Svatko tko se danas bavi razvojem softvera ima garantiranu budućnost - samo treba raditi i ne odustajati'', rekao je Luka.

Kriza ih je natjerala da posao traže izvan granica

U ovoj godini zaposlili su 19 ljudi, u planu imaju još 5 do 10, a ukupno ih je 57. Drugim riječima ide im sjajno i ne mogu se požaliti.

''Da, jedna smo od najbrže rastućih IT tvrtki u Hrvatskoj i zasad nemamo planova stati. Mislim da je zapravo kriza učinila ogromnu uslugu malim domaćim IT tvrtkama. Otvorila im je oči i pokazala da ne mogu budućnost tražiti samo na lokalnom tržištu radeći za korporacije ili državu. Kriza ih je natjerala da potraže nove klijente izvan zemlje što bi u Hrvatskoj trebali svi raditi od samog početka. Tako da te male tvrtke nastale u doba krize izvoze, zapošljavaju i svima kronično nedostaje dobrih zaposlenika'', otkrio je Luka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvijek zapošljavaju

S obzirom na svjetlu budućnost koju im prognoziraju zanimalo nas je kakve ljude traže, kakav je njihov idealan zaposlenik, te koje kriterije mora ispunjavati.

''Prvenstveno nas zanimaju ljudi koji se dobro uklapaju u postojeću ekipu i kulturu firme, dobro raspoloženi, vrijedni, spremni konstantno ulagati u svoje znanje, bili to programeri, dizajneri, testeri ili voditelji projekata. Ukoliko se pak radi o programeru, naš idealan zaposlenik mora biti među najboljima u struci, analitičan i znatiželjan. Trebaju ga zanimati nove tehnologije, treba imati želju za njihovim proučavanjem i biti spreman konstantno učiti. Sama specifična tehnološka znanja nisu bitna jer se, uostalom, tehnologije mijenjaju svakih par godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako mislite da ispunjavate kriterije - pošaljite CV na jobs@fiveminutes.eu, uvijek zapošljavamo'', poručio je Luka.

Dobrim uvjetima na poslu žele dati ljudima razlog da ostanu kod njih

Radni uvjeti koji vladaju u ovoj tvrtki za mnoge su san snova, klizno radno vrijeme i rad od kuće zasigurno uvelike utječu na zadovoljstvo njihovih zaposlenika. No, Luka kaže, kako im time žele dati razlog da ostanu tu, da budu zadovoljni i entuzijastični u svom poslu.

''Želimo dobrim programerima dati razlog da ostanu u Hrvatskoj i omogućiti im da ''od doma'' rade na tehnološki izazovnim projektima namijenjenima milijunima korisnika diljem svijeta. Kao tvrtka zapravo živimo i dišemo svjetski startup duh, što kroz vlastiti ured u New Yorku, što kroz često slanje zaposlenika u Seattle, New York i San Francisco na dogovore s klijentima.

Fleksibilan rad i klizno radno vrijeme dolazi u paketu s poslovanjem specifičnim za startup kulturu koju nastojimo održavati. Važno nam je da su ljudi zadovoljni i entuzijastični oko onoga što rade, da imaju slobodu u izboru tehnologija koje koriste te da svaki dan mogu naučiti nešto novo'', ispričao je Luka za Danas.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče budućnosti, imaju vrlo jasan plan. Iako im i sada već 95 posto prihoda dolazi od izvoza, planiraju dalje ulagati u stvaranje jače pozicije na američkom tržištu.

''Cilj nam je stvoriti svjetski brend i pozicionirati Hrvatsku na svjetsku kartu softverskih zemalja. U Hrvatskoj pak želimo biti prepoznati kao jedno od najpoželjnijih mjesta za rad i nastaviti privlačiti vrhunsku ekipu'', objasnio je Luka njihove planove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo