Neki su, poput trgovine tekstilom i opremom za kućanstvo, kažu, zabilježili i 15, do čak 20 posto lošije rezultate nego u prosincu prošle godine, dok trgovina prehranom, napominju trgovci, bilježi iste prodajne rezultate.
Jesti se, zaključuju trgovci, naprosto mora, i zato je blagdanski stol ovoga Božića bio nalik prošlogodišnjem, dok su pokloni pod borom, očito, bili skromniji, piše Novi list.
U Magmi još ne žele otkriti koliko se igračaka, tradicionalno najprodavanijih uoči Božića, kupovalo. S prvim prodajnim rezultatima, zaključuju, izaći će najvjerojatnije idući tjedan.
No, da je ovogodišnja prosinačka prodaja bila općenito 10 posto manja od lanjske procjenjuje Slobodan Školnik, predsjednik uprave Emmezete, trgovine vrlo širokim, neprehrambenim asortimanom.
S obzirom da je, kaže, na razini cijele ove godine maloprodaja manja za oko 15 posto u odnosu na 2008. godinu, ističe Školnik, procijenjena prosinačka potrošnja još je i dobar rezultat.
"Prodaja je u prosincu, pa tako i uoči Božića, bila manja za 15-ak posto, u slučaju namještaja i tekstila i više, blizu 20 posto. Trgovac koji tvrdi da je zadovoljan laže", otvoreno kaže Dragutin Mamić, voditelj trgovačkog centra Mandi za prodaju namještaja i ostalog neprehrambenog asortimana.
Pad prometa od 10 do 15 posto u prosincu trgovci su najavljivali i uoči Božića, dok su iz Hrvatske gospodarske komore poručivali kako optimističnijim prognozama potrošnju treba poticati.
Zbog krize mnogi su odustali od skijanja i odlazaka u restorane, pa se procjenjuje da prosinačka potrošnja neće premašiti 10 milijardi kuna. To je za 10 posto manje nego lani. Prošle godine u prosincu je ukupno potrošeno oko 11 milijardi kuna.
U HGK, neslužbeno, napominju kako nade još uvijek ima i za ovogodišnji prosinac, jer se, već tradicionalno, uoči Nove godine zbog većih sniženja kupuje više tekstila, a i prehrambene trgovine, ponovno, očekuju redove na blagajnama, piše Novi list.
Prethodni članci:
arti-200912220321006 arti-200911290162006