Trgovci bježe iz luksuznog šoping centra

Od ukupno 75 prostora u zagrebačkom trgovačkom centru Cascade popunjeno je tek 20 lokala, a od toga su tri kafića.

21.7.2011.
11:18
VOYO logo

Nakon otvorenja 2009. mislilo se da je trakavici zbog izgradnje Prebendarskih vrtova došao kraj, i da je Zagreb dobio elitni trgovački centar u kojem će se prodavati svjetski brendovi, a kupci (dubljih džepova) odmarati u tamošnjim 'napucanim' caffe barovima. Ali od svega - ćorak.

"Pa ovdje nema ničega!", reakcija je većine kupaca koji navrate u trgovački centar koji se nalazi u centru metropole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hodnici su u nekim dijelovima centra sablasno prazni. Zatvorene su brojne trgovine i kafići, a svoj bar zatvorila je i Snježana Mehun, i to nakon žestokih svađa s upravom.

"Ma ovdje je takva depresija... Grozno se osjećam", kaže jedna prodavačica, moleći da se ne navodi u kojoj trgovini radi. Nema sreće, trgovina joj nije smještena u vanjskom dijelu centra, već u jednom od unutrašnjih hodnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci razočarani

Prodavačica u jednoj trgovini kozmetikom utvrdila je, pak, kako ona ne ovisi o kupcima-šetačima. "Imamo stalnu klijentelu, ali ne znam kako to drugi izdržavaju", kazala je.

Sličnu situaciju ima i trgovina s dizajnerskim namještajem, koja je krug klijentele izgradila prije nego što su ove godine u Cascadama otvorili i trgovinu.

"Ako trebate prodavačicu, ja ću otići po nju!", kazala je jedna trgovkinja kad je vidjela novinare. Može se zaključiti da polovicu gostiju na terasama kafića čine upravo zaposlenici šoping centra.

Razočaranje centrom opisala je i studentica Amalija Grdović, koja se u Cascadama prvi put našla proteklog vikenda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Volim kupovati i znati u kojem trgovačkom centru mogu što naći, pa sam pogledala i ovaj. Šokirali su me prazni hodnici i pretpostavljam da će se i ovih nekoliko trgovina uskoro zatvoriti", kaže Grdović.

Uprava ne odustaje od svoje vizije

Iako, kažu u upravi, centar "ne ostvaruje planirani profit", ne odustaju od toga da Cascade ostane elitni centar, a "jeftine" trgovine masovne mode, kojima bi se vjerojatno popunila praznina, neće se otvoriti tako brzo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naša vizija je stvoriti centar s luksuznom ponudom i od toga, unatoč evidentnim problemima, zasad nećemo odustati. To nećemo napraviti prije svega zbog zakupaca koji posluju u centru i koji su sami po sebi luksuzni. Svi zakupci koji uđu imat će osiguran luksuzan status i okruženje", poručili su iz uprave.

Unatoč odluci uprave da se zakupcima odobri rent free razdoblje, mnogi su ipak dućane – zatvorili. Upravu je 2010. preuzeo Austrijanac Anton Hopfgartner, koji je uveo olakšice za zakupce; pojedinačno i ovisno o poslovnom planu određuje se razdoblje u kojem ne moraju plaćati najam. No, inzistira se na plaćanju režija.

Uprava tvrdi i da su u pregovorima s novim zakupcima, ali da će se u marketing Cascada početi ulagati tek kada se "stvori kritična masa zakupaca koji će plaćati osnovne troškove".

Vezani članci:

arti-201010070441006 arti-201106030699006 arti-201001111026006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo