Riječ je o plasmanu na temelju rezultata poslovanja koje su tijekom 2009. postigli Konzum u Hrvatskoj i BiH, Tisak, srpska Idea i bosanski TPDC.
Iza Konzuma se nalazi grupa Mercator, s konsolidiranim regionalnim prihodima od 2,64 milijarde eura. Treće mjesto zauzeo je srpski trgovački lanac Delta Maxi, s nešto preko milijardu eura regionalnih prihoda u 2009. godini.
Konzum je, s nešto više od 1,54 milijarde eura prihoda od prodaje samo u Hrvatskoj, ujedno i najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj. Plodine i Metro Cash & Carry zauzeli su drugo i treće mjesto na listi najvećih u Hrvatskoj, a zatim slijede Mercator-H i Kaufland.
Osim vodeće pozicije u Hrvatskoj, Konzum je najveći i po metrima kvadratnim prodajne površine (220.281 metar kvadratni u 682 trgovine). S obzirom na maloprodajnu površinu i broj trgovina u Hrvatskoj, iza Konzuma slijede Mercator-H i Plodine.
Iz revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte priopćili su i kako se polovica trgovačkih lanaca na Top 10 listi Adria regije nalazi u vlasništvu tvrtki koje dolaze iz neke od država iz ove regije. Nakon preuzimanja trgovina Emmezeta u Hrvatskoj od strane Spara, druga polovica trgovačkih lanaca s te top-liste nalazi u njemačkom ili austrijskom vlasništvu.
Također, većina najvećih maloprodajnih grupa u Adria regiji nije uvela internetsku trgovinu u svoje poslovanje na razini čitave regije. Čak i trgovački lanci koji prodaju preko interneta, nemaju takav oblik prodaje rasprostranjen na svim tržištima na kojima su prisutni. Tako se, naprimjer, online može kupovati u Konzumu, ali samo u Hrvatskoj i BiH, ili, pak, u Mercatoru, ali samo u Sloveniji i Hrvatskoj.
Slično tome, programe lojalnosti ima samo polovica najvećih grupa u regiji. Mercator (s milijun i pol korisnika kartica), Konzum, Tuš, Metro CC i Billa imaju najrazvijenije programe lojalnosti.
Vezani članci:
arti-201011050402006 arti-201010240223006 arti-201011300160006 arti-201010300027006 arti-201011260051006