Nakon 15 godina ostvario san i sagradio tvornicu

"Ja sam bezuspješno pokušavao sagraditi novu tvornicu duže od 15 godina. Do sada smo pokušavali na tri lokacije, no nismo uspjeli zbog korupcije i birokracije.

29.8.2012.
10:46
VOYO logo

Već 36 godina se obitelj Tomislava Lalića bavi ljekovitim pripravcima i dodacima prehrani. Danas je njihov obiteljski obrt prerastao u tvrtku Apipharma sa 25 zaposlenih i prihodom od 15-ak milijuna kuna godišnje.

Kompanija je izrasla iz tradicionalnoga pčelarsko-medičarskog obrta Apimarket. Godine 1996. nastaje današnji Apipharma, trgovačko društvo posvećeno najvećim dijelom proizvodnji dodataka prehrani i kozmetici s posebnom namjenom. Posao s ljekovitim pripravcima i dodacima prehrani se u posljednjih dvadesetak godina uvelike razvio, a gotovo 15 godina je tvrtka morala svoju djelatnost obavljati u neprimjerenim poslovnim prostorima u zagrebačkoj četvrti Špansko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja sam bezuspješno pokušavao sagraditi novu tvornicu već duže od 15 godina. Do sada smo pokušavali na tri lokacije, no nismo uspjeli zbog korupcije i birokracije. Nažalost, to je hrvatska stvarnost", kaže Tomislav Lalić za Poslovni dnevnik. Dodaje da je Apipharma njegovo životno djelo koje se temelji na poštenom radu tri generacije obitelji Lalić tijekom 38 godina.

10 godina za povrat investicije

Napokon je ove godine uspio u svojem naumu da sagradi novu tvornicu, i to u Našicama u Slavoniji. Iako je pogon sagrađen početkom godine, otkada je bio u probnom radu, sve potrebne dozvole su dobivene tek sredinom srpnja kada je tvornicu svečano otvorio predsjednik Ivo Josipović. Nova tvornica stajala je 3,5 milijuna eura, a od čega na vlastita sredstva otpada milijun, a 2,5 milijuna eura osigurana su bankovnim kreditom. Lalić procjenjuje da će mu, prema financijskoj konstrukciji, za povrat investicije trebati deset godina. No, boji se da zbog situacije na tržištu i maćehinskog odnosa države prema poduzetnicima i poduzetništvu općenito svoju investiciju neće povratiti nikada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Apipharma je prošlu godinu završila sa 12,8 milijuna kuna prihoda i 356.000 kuna dobiti, pokazuju podaci Poslovne.hr. Najbolji rezultat zabilježen je 2009. kada je tvrtka imala 15,3 milijuna kuna prihoda i gotovo 1,5 milijun neto dobiti. Očekivanja su da će s novim pogonom doći do ekspanzije poslovanja, što bi se trebalo podudariti s ulaskom u Europsku uniju u kojoj su pčelinji proizvodi na visokoj cijeni.

Okreću se izvozu

Lalić kaže da tvrtka danas u svojem asortimanu ima 35 proizvoda koji prema načinu primjene obuhvaćaju: kapi, sirupe, kapsule, pastile, liofilizate, medne mješavine, sprejeve, masti i druge farmaceutske oblike. Tvrtka ima i razvojni centar u koji ulaže znatna sredstva radi osmišljavanja novih i usavršavanje postojećih proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako im je glavno tržište Hrvatska, u tvrtki se sve više okreću i inozemstvu, ponajviše preko specijaliziranih sajmova. Kao jedan od zanimljivijih nastupa u Apipharmu ističu Kinu u kojoj su se predstavili 2010. s asortimanom proizvoda baziranih na medu. Naime, tvrtka je nastupila na sajmu robe široke potrošnje 9th China International Consumer Goods Fair (CICGF) u Ningbou u provinciji Zhejiang, jednoj od najbogatijih kineskih pokrajina. Već tada su potencijalni kineski partneri pokazali veliko zanimanje za proizvode njihove tvrtke te da postoji mogućnost plasmana proizvoda na tamošnje tržište.

No, problem je relativno skromna proizvodnja gotovo svih hrvatskih tvrtki, pa tako i ove. Stoga, kažu u Apipharmi, treba se fokusirati na regije, i to u fazama, jer nema dovoljno kapaciteta da bi se zadovoljilo golemo kinesko tržište. Otvaranjem nove tvornice u Našicama, s puno većim kapacitetom nego što je to dosad bio slučaj, u Apipharmu očekuju da će i ozbiljni izlazak na kinesko tržište postati stvarnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo