S 2,861 milijardi eura ukupnih prihoda od prodaje u 2010. godini, Agrokorovi Konzum i Idea izbili su na vrh liste najboljih u sektoru maloprodaje. Slijedi Mercator grupa sa ostvarenih 2,808 milijardi eura ukupnih prihoda od prodaje, a treći maloprodajni igrač u regiji je srpski trgovački lanac Delta Maxi, s nešto preko milijardu eura regionalnih prihoda.
Konzum je, s nešto više od 1,57 milijardu eura prihoda od prodaje samo u Hrvatskoj, ujedno i najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj. Tisak i Mercator – H zauzeli su drugo i treće mjesto na listi najvećih u Hrvatskoj, a zatim slijede Plodine i Kaufland.
Uzlet Lidla i Kauflanda
Najsnažniji rast prihoda od vodećih lanaca maloprodaje postigli su Lidl i Kaufland, u vlasništvu Schwartz grupe. Rast u odnosu na 2009. iznosi 18 posto, pa se očekuje da će u bližoj budućnosti ovi lanci nastaviti ekspanziju u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
Što se liste Top 25 vodećih trgovačkih lanaca tiče, zanimljivo je da njih sedam na listi imaju sjedište u Hrvatskoj. Više od polovice ih je u vlasništvu tvrtki koje dolaze iz neke od država iz područja bivše Jugoslavije, dok su ostali trgovački lanci u njemačkom ili austrijskom vlasništvu.
Inače, u 2010. godini se nastavio trend povećavanja udjela prometa u maloprodaji koji otpada na supermarkete, na štetu malih trgovina u gradskim kvartovima, pa se i narednih godina može očekivati daljnji rast trgovačkih lanaca i smanjenje broja malih trgovina.