Naime, samo mjesec dana nakon što je belgijski Delhaize od tvrtke Delta preuzeo najveći maloprodajni trgovački lanac Maxi, Belgijanci su počeli snižavati cijene kako bi privukli kupce i zaustavili pad prometa u trgovinama. Još važnije, Delhaize Srbija svaki mjesec preko Banke hrane donira pola tone proizvoda najsiromašnijim obiteljima, što im sigurno popravlja rejting u javnosti. David Wander Schuren, glavni direktor Delhaize grupe za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, tvrdi da je smanjivanje cijena tek prvi korak. Sad slijedi obogaćivanje ponude novim prehrambenim proizvodima iz belgijske robne marke 365, u kojoj se nalazi i poznata belgijska čokolada. Marka 365 nastala je u suradnji s lokalnim proizvođačima iz Belgije, Luksemburga, Grčke i Rumunjske, a obuhvaća i tajlandsku hranu, krokete sa sirom, maslinovo ulje, belgijski namaz od čokolade...
Idea i Mercator im oteli kupce
Naime, potrošači su u posljednje vrijeme posebno izbjegavali trgovine Maxi jer su u njima marže bile najveće, ponekad i do 30 posto. Tjedni kontingent kupaca pao im je na milijun, dok se istodobno njihov broj povećao u Idei i Mercatoru. U Delhaizeu su brzo shvatili da sa smanjenim prometom neće brzo vratiti 930 milijuna eura koliko su platili za Maxi, koji je pod vodstvom Delte zapao u goleme dugove.
Zato je Delhaize odmah nakon preuzimanja odvojio 300 milijuna eura za izmirivanje obaveza prema dobavljačima, i za taj je iznos smanjena svota koju su Belgijanci isplatili vlasniku Miroslavu Miškoviću. Sada slijedi smanjenje cijena i veća ponuda robe, kako one proizvedene u Srbiji, tako i one iz uvoza, što bi im trebalo vratiti brojne kupce koje su im uzeli Agrokorova Idea i Mercator.
Zasad je Agrokoru dobro: potpredsjednik Agrokora Damir Kuštrak za Poslovni dnevnik je kazao da ovogodišnji promet u lancu Idea bilježi dvoznamenkasti rast.
Vezani članci:
arti-201110190059006 arti-201106030675006 arti-201108070047006 arti-201009150351006 arti-201104140864006 arti-201006260032006