Todorić našao kupca za Ledo
U Agrokoru su u ponedjeljak demantirali da pregovaraju o prodaji Leda koprivničkoj Podravci za 260 milijuna eura.
"Nije točna informacija da Ledo prodajemo Podravci, niti se o tome razgovaralo", poručili su u ponedjeljak iz koncerna Ivice Todorića. Demanti je uslijedio nakon što je
"Ono što Podravka mora pod hitno napraviti je srediti proizvodni program i vidjeti na što će se fokusirati, jer pojedini programi nisu profitabilni i rade samo da se održi zaposlenost u kompaniji", kaže sugovornik
U igri Unilever
No, Ivica Todorić, navodno, ipak ima kupca za Ledo, a šuška se da je to multinacionalka Unilever. Od nje, međutim, nije stigla potvrda o akviziciji.
I Nestle se interesirao za Ledo još devedesetih, pa je pitanje zanima li ih Ledo i danas.
"Multinacionalke kupuju isključivo brend broj jedan na nekom tržištu ili eventualno snažni broj dva. Dakle, u slučaju prodaje Leda, interesa će sigurno biti. Upitno je hoće li kupci kojima je u fokusu interesa sladoled biti zainteresirani i za kupnju smrznute hrane i koliko je moguće u tom slučaju odvojeno prodavati ova dva segmenta kako bi se maksimirala cijena", smatra Željko Perić, konzultant i vlasnik tvrtke Caper.
260 milijuna eura je previše
Pojedini konzultanti ocjenjuju da je cijena od 260 milijuna eura za Ledo pretjerana. Navodno bi uz Ledo bio prodan i srbijanski Frikom, čiji se prihodi kreću oko 70 milijuna eura godišnje.
I dok o kupcu Leda nema službenih potvrda, ono što se zna je da je tvrtka itekako pripremljena za prodaju. Iz Leda je lani u prosincu potvrđeno da Agrokor kao vlasnik "razmatra različite opcije vezano za biznis sladoleda i smrznute hrane, koje eventualno mogu uključivati i prodaju".
Perić zaključuje da je Ledo vrlo snažan lokalni brand i uspješna kompanija s dobrim poslovnim rezultatima, pa u načelu ne bi trebao imati problema s interesom potencijalnih kupaca. Presudna je, kaže, očekivana cijena i mogućnost financiranja transakcije u ovim vremenima.