Iako je prema uvjetima poslovanja T-HT dužan štetu isplatiti korisnicima samo u slučaju više od 24 sata neprekidnih smetnji, to će učiniti i zbog povremenih smetnji koje su njegovi korisnici imali tijekom utorka i srijede.
"Zbog nemogućnosti korištenja naših govornih usluga, T-HT će obeštetiti svoje korisnike. Na koji točno način, bit će poznato tijekom dana. U tijeku je odlučivanje", izjavila je za Danas.hr Maja Weber, direktorica Odjela za odnose s javnošću T–HT-a.
Gotovo tri milijuna korisnika T-mobile mreže je dva dana zaredom, od 11 sati nadalje, bilo u nemogućnosti pozivati brojeve ili primati pozive, komunikacija je bila moguća samo preko SMS poruka, a u srijedu poslijepodne su primijećene i poteškoće u fiksnom telefoniranju.
Smetnje su u utorak i u srijedu počele u isto vrijeme, te ih je T-HT, kako je stajalo u kratkoj isprici korisnicima na T-mobileovim internetskim stranicama, 'locirao' na području Zagreba, kontinentalne Hrvatske, Istre, Primorja i Dalmacije. Drugim riječima, u mreži se nije moglo telefonirati u cijeloj Hrvatskoj, no koji su tome razlozi, u T-HT-u nisu otkrili. Kratko, naglašavali su samo kako je došlo do kvara u mreži, ne otkrivajući detalje, piše Novi list.
Nadogradnja mreže ili preopterećenost repetitora?
No, neslužbeno se moglo čuti da je do problema došlo ili zbog nadogradnje mreže ili zbog preopterećenosti repetitora na nekim područjima. Ako je u pitanju bila nadogradnja mreže, iz T-HT-a su radove trebali najaviti korisnicima i unaprijed im se ispričati. Koliku će štetu ovim nanijeti sam sebi, T-HT će vidjeti na poslovnim rezultatima, no potraju li problemi i dalje, sigurno će zabilježiti određeni broj 'prebjega' i pad novih korisnika. A koliku je štetu prouzročio svojim korisnicima, nitko neće moći izračunati, niti je tu štetu T-HT korisnicima dužan namiriti.
Naime, u srijedu su iz T-HT-a poručili da "nakon što preciznije detektiraju uzroke i posljedice problema, utvrdit će i način nadoknade korisnicima za eventualne teškoće", no 'ulove' li se ugovora sa svojim korisnicima, neće morati platiti ništa. Prema uvjetima poslovanja, koje korisnici potpisuju, T-mobile nije obavezan platiti korisniku naknadu štete u slučaju utjecaja više sile na uslugu, ili ako šteta nastane tijekom održavanja telekomunikacijske mreže.
Isplata štete samo u slučaju više od 24 sata neprekidnih smetnji
Jednako tako, T-mobile nije odgovoran niti za "izmaklu dobit i neznatnu štetu korisnika, nastalu zbog smetnji tijekom korištenja usluge". Samo ako T-mobile smetnje nije otklonio niti nakon 24 sata neprekidnih smetnji, dužan je obeštetiti korisnika, i to umanjenjem pretplate za onoliko dana koliko je usluga bila nedostupna. Preračunato, ako pretplata, primjerice, iznosi 60 kuna, T-HT bi korisniku trebao vratiti dvije kune po danu, no samo ako su smetnje trajale neprekidno duže od 24 sata, piše Novi list. No u ovom slučaju te novce korisnici ne trebaju očekivati, a pogotovo im neće biti namirena eventualna poslovna i druga šteta, nastala zbog ovih tehničkih smetnji.
Vezani članci:
arti-201011170427006 arti-201011160480006 arti-201011170271006