Ove jeseni svi taksisti koji imaju dozvolu za prometovanje u Zagrebu moći će koristi taksi-stajališta.
"Kakva je to novost? To su mogli i do sada", čudom su se čudili u Udruženju Radio taksi Zagreba koji su sve do dolaska konkurencije uživali taj "privilegij".
Cammeovi su vozači, s prvim vožnjama na zagrebačkim ulicama, stajališta izbjegavali u širokom luku, jer upravo su ona bila, tvrde "novi taksisti" centar verbalnih ili pak fizičkih napada.
"Mi radimo kako je odredila Skupština, ali jednostavno nećemo dopustiti da netko opstruira naš rad. Evo vam primjera koji su uslikali čak i novinari da Cammeovi vozači parkiraju na pješačkom prijelazu. To nikome nije dopušteno", ljutit je Emir Pašalić, glasnogovornik Radio taksija Zagreb. Siguran je, kaže, da na jesen problema s korištenjem stajališta neće biti, jer ih zakonski ne smije biti.
"Smatram da su svi ovi sukobi izmišljotina. Novinari to potenciraju", Pašalićeva je teorija.
Prijavljeno 10 napada na Cammeove taksiste
Cammeovi pak taksisti policiji su prijavili deset težih napada u kojima su se čak koristile, po navodima vozača, bejzbolske palice, kamenje, a nije se libilo ni filmskih izguravanja s ceste. Hoće li mogućnost korištenja taksi-stajališta stvoriti nove sukobe među taksistima – i u Udruženju Radio taksija i u Cammeu su negirali i napokon se, koliko paralelno prometuju na ulicama, složili barem oko jedne stvari.
S odlaskom ljeta, doznajemo, djelatnici Gradskog ureda za komunalne poslove i promet počet će se "baviti podizanjem kvalitete taksi-usluge u gradu" te provođenjem svih stavki odluke o autotaksi-prijevozu. Kako će se podići kvaliteta još nije točno definirano niti odlučeno, bit će, nagađa se, tamo negdje oko rujna.
Pretpostavlja se kako će nove dozvole dobiti novi prijevoznici koji nisu dio Udruženja Radio taksija Zagreb.
"Vjerujem da će se na javni poziv prijavljivati ljudi koji su dosad bili naši članovi, ali i novi interesenti", služben je bio Emir Pašalić. Upravo najavljene nove dozvole dodatni su razlog zbog kojeg će se morati svim prijevoznicima omogućiti korištenje taksi stajališta.
Odluka će se provesti
Naime, stajališta su u vlasništvu Grada pa nema pravnih razloga koji bi spriječili provođenje odluke, a taksisti Gradu, pak, plaćaju naknadu čiji se dio odnosi na pravo korištenja stajališta.
U Gradu su svjesni da se ne poštuju sve odredbe odluke o autotaksi-prijevozu, što se moglo čuti iz izvještaja o njezinom provođenju, što je Mijo Bezer iz Ureda za promet podnio Skupštini. On je ondje kao jednu od stavki koje se ne provodi naveo ravnopravno korištenje taksi stajališta.
Iako Pašalić tvrdi da su napadi novinarska izmišljotina i želja za tendencioznošću, činjenica je da su stajališta, pogotovo ona na kolodvorima, "opasna" za pojedine taksiste.
Cammeo: Mi smo navikli da smo u pokretu
Da su već s prvim danom dolaska na zagrebačko tržište smjeli koristiti stajališta, teoretski su znali svi Cammeovi vozači.
No praksa je tvrde u Cammeu posve druga priča.
"Mi smo odavna znali da možemo koristiti stajališta, ali zbog verbalnih, a onda i fizičkih napada prestali smo. Svakako da pozdravljamo tu odluku, kao i onu o provođenju Odluke o autotaksi prijevozu, ali, iskreno, ne znam hoćemo li uvesti tu praksu", poručuju iz te konkurentske tvrtke. Njihova dvojba nema uopće veze sa strahom, dapače misle da ti napadi nemaju smisla i da će napokon prestati, nego se radi o navici i praksi koju su uveli među Zagrepčane.
"Mi smo jednostavno u pokretu. Imamo jako puno posla i stalno vozimo tako da smo se na to već navikli...", poručili su iz Cammea.
Svejedno će, kažu, razmisliti o aktiviranju svojih taksista ispred kolodvora gdje je najveća frekvencija ljudi. Za to, u svakom slučaju, imaju vremena do jeseni.