SURADNJOM S PORSCHEOM RIMAC OSTVARIO DJEČAČKI SAN: /

'Aktivno sudjelujemo u razvoju najzanimljivijih automobila budućnosti'

Image
Foto: PIXSELL, Petar Glebov

"Porscheova investicija bi se mogla gledati i kao prva izravna investicija velikog proizvođača automobila u Hrvatsku, ali ne zbog radne snage,

20.6.2018.
11:04
PIXSELL, Petar Glebov
VOYO logo

U ovdašnjem, spram stranih investitora neshvatljivo neprijateljskom okruženju prepunom birokratskih zamki i prepreka, poput petarde u gluho doba noći odjeknula je vijest da je Porsche investirao u Rimac Automobile postavši vlasnikom 10 posto dionica u toj tvrtki s kojom želi razvijati tehnologiju električnih automobila.

O ovom sjajnom poslu, strateškom partnerstvu s velikim Porscheom, oglasio se dakako i sam Mate Rimac, osnivač i vlasnik tvrtke Rimac Automobili. U razgovoru za Netokraciju je izjavio da su razgovori s Porscheom trajali više od dvije godine, a naročito intenzivno u zadnjih godinu dana. Nije, međutim, iz poslovnih razloga mogao otkriti koliki iznos Prsche investirao, no rekao je da on ostaje većinski vlasnik Rimac Automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SPEKTAKULARAN POSAO MATE RIMCA: /

Porsche je kupio 10 posto dionica njegove tvrtke; 'Bili su impresionirani'

Image
SPEKTAKULARAN POSAO MATE RIMCA: /

Porsche je kupio 10 posto dionica njegove tvrtke; 'Bili su impresionirani'

Partnerstvo koje donosi ogromne pogodnosti

"Porsche je kupio udio od 10 posto u Rimac Automobilima. Tvrtka je po kunskoj vrijednosti značajno premašila unicorn status, no već sada pregovaramo s drugim investitorima o višestruko većoj valuaciji. Bilo je interesa za investiranje značajno većeg iznosa, ali bih ja u tom slučaju gubio većinu, pa smo se odlučili limitirati investiciju", kazao je Rimac za Netokraciju.

Poanta ove investicije je, kaže, omogućavanje duboke suradnje između njegove tvrtke i Porschea na razvoju električnih automobila i njihovih ključnih komponenti. A budući da je Porsche dio VW grupacije, najvećeg proizvođača automobila na svijetu, ovo će partnerstvo, po Rimčevim riječima, imati i druge pogodnosti za Rimac Automobile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje hoće li Porsche ovime "ugrabiti" nove ideje i tehnologiju prije Aston Martina, Jaguara, švedskog Koenigsegga ili nekog drugog partnera s kojima već surađuje, Rimac kaže: "Želimo biti vrlo jasni da ćemo i dalje surađivati s drugim klijentima i da Porsche neće imati pristup informacijama o projektima koje radimo za konkurentske tvrtke, poput Aston Martina. Porsche je tu vrlo profesionalan – kad idu kroz firmu, niti ne zagledavaju gdje ne bi trebali, jer takav pristup očekuju i prema njihovim projektima."

Image

foto: AFP

Porsche ide u širu suradnju s Rimac Automobilima

Porsche se upustio u istraživanje i razvoj novih tehnologija dvostruko povećavši ulaganja u plug-inhibridna i električna vozila. Kako piše Netokracija, Porsche Cayenne i Panamera (i Panamera Turbo S) sve više se okreću hibridnom pogonu i daju naslutiti smjer kojim Porsche kani ići. Sve to upućuje i na širu suradnju s Rimčevom tvrtkom.

"Mi ne proizvodimo jednostavne elemente, nego 'srce' automobila – one komponente koje mijenjaju benzinski motor. Osim što su ti sustavi važni za sam karakter i osobine automobila, su one vrlo veliki postotak proizvodne cijene te sigurnosni elementi. Takve sustave obično proizvođači automobila ne povjeruju vanjskim tvrtkama, a pogotovo ne mladom start-upu. Steći povjerenje naših klijenata da radimo toliko kritične i važne elemente za njih su naše najveće dostignuće", ističe Rimac.

"Sve proizvođače smatramo partnerima"

Dodaje kako ovo sigunro nije zadnja runda investicija. U Rimac Automobilima, kažu, sve se mora prilagoditi budućnosti: organizacija, procesi, prostori, strojevi pa i stanje uma zaposlenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Električni automobili zauzimaju jedan posto svjetskog tržišta. C_Two je za sada, uz Teslu Roadster, jedini ozbiljni električni superauto u najavi za globalnu homologaciju i prodaju. Mi ne želimo biti sami na tržištu i pomažemo drugima da što prije izbace svoje električne modele na tržište. Kad je Concept_One izašao dugo je bio jedini električni superauto koji se mogao kupiti, što nije baš jednostavna pozicija na tržištu, pogotovo za malog igrača kojemu je teško stvoriti tržište ili educirati kupce. Naš cilj je da ostalih 99 posto što prije budu električni pa stoga ne smatramo nikog konkurencijom nego baš naprotiv – sve proizvođače smatramo partnerima. Osim toga je targetirana proizvodnja naših vlastitih automobila toliko mala i nišna da naši klijenti i partneri ne vide prijetnje u njima – što je ples po tankoj liniji", smatra Rimac.

Image
Foto: PIXSELL

Ostvario mu se dječački san

Na koncu, suradnja s Porscheom ostvarenje je Rimčevog dječačkog sna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uvijek sam čitao magazine i pomno pratio spekulacije o tome što će se otkrivati na sajmovima automobila i što će koji proizvođač izbaciti na tržište. Danas aktivno sudjelujemo u razvoju nekih od najzanimljivijih automobila skore budućnosti i znamo što će se pojaviti na tržištu za pet godina. Moglo bi se reći da, iako smo još mali faktor u industriji, sudjelujemo u oblikovanju industrije", kazao je za Netokraciju.

Napomenuo je da Hrvatska u svojoj povijesti nije privukla niti jednog proizvođača automobila, dok su zemlje u okruženju dovele na desetke ogromnih investicija u proizvodne pogone.

"Proizvođači su u te zemlje išli prvenstveno zbog jeftinije radne snage, dok je danas njihov doprinos u tim zemljama puno širi. Porscheova investicija bi se mogla gledati i kao prva izravna investicija velikog proizvođača automobila u Hrvatsku, ali ne zbog radne snage, nego zbog tehnologija budućnosti i vjeru u ljude koji stoje iza tvrtke. Osobno radim na tome da za Hrvatsku bude višestruke koristi od našeg položaja i otvorenih vrata kod naših partnera od samih Rimac Automobila", zaključio je Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo