Što će i koliko poskupjeti uoči Božića?

Neki kažu da je božićno vrijeme stiglo tek kad se počnu prikazivati poznate blagdanske televizijske reklame za Coca-Colu.

17.11.2011.
16:22
VOYO logo

Po podacima koje su prikupljali kroz godinu, djelatnici portala Supermarketi.info sastavili su predviđanja za kretanje cijena u prosincu, i to za šest artikala koji se za Božić puno troše i koriste. To su jaja, glatko brašno tip 550 te suncokretovo ulje, osnovni sastojci većine blagdanskih kolača i slastica, te čokolada, pivo i Coca-Cola.

Ako se analizira cijena jaja tijekom cijele 2011. godine i usporedi s ovomjesečnim poskupljenjem od gotovo 20 posto u odnosu na listopad, prema nestabilnosti cijene može se prognozirati u najboljem slučaju stagnacija cijene, a najvjerojatnije poskupljenje. Tako u dane oko Božića možemo očekivati porast cijene i do 10 posto, baš kao što se dogodilo pred Uskrs.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena ulja stabilna

Što se tiče glatkog brašna, sudeći prema trendu kretanja cijene, može se očekivati lagano pojeftinjenje, i to vjerojatno od nekih 12-15 posto.

Jedini artikl na kojem se ne očekuju nikakvi pomaci u cijeni je suncokretovo ulje Zvijezda, jer njegova cijena otkad je povišena u ožujku ove godine, uz minimalne korekcije, stagnira na prosječnoj vrijednosti od 13,99 kuna. Ukoliko se u narednih mjesec dana ne dogodi neka velika kriza hrvatske uljarske industrije, ovaj artikl ne bi smio poskupjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Piće skuplje, čokolada jeftinija

Što se popularne Coca-Cole tiče, prognozira se da će u božićno vrijeme, baš zbog povećane potražnje za ovim artiklom, doći do blagog poskupljenja od 5-6 posto.

Česti poklon, pogotovo djeci, jest čokolada Dorina lješnjak, koja bi uoči Božića mogla biti jeftinija 3-4 posto. No, s obzirom na to da tom artiklu cijena oscilira cijele godinu, teško je dati neku čvrstu prognozu.

Što se pak piva tiče, naprimjer Ožujskog, može se očekivati da se cijena ovom artiklu neće promijeniti u vrijeme Božića. No, Ožujsko je pivo sada poskupjelo za otprilike 3,5 posto, pa se može smatrati da je ovo poskupljenje zapravo podizanje cijena na razinu božićnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo