Stigao odgovor na pitanje zašto ovu uslugu plaćamo skuplje od ostalih u EU

13.4.2014.
12:58
VOYO logo

Kako je u nedjelju priopćeno iz njegova ureda, Picula je još u veljači pitao komisiju kako planira dodatno zaštititi hrvatske potrošače i omogućiti im ravnopravan status pri online kupovini, na koji pristupanjem EU-u imaju pravo.

Naime, unatoč trendu porasta i poboljšanja zaštite online kupovine nakon nedavnog pristupanja EU-u, problem je za hrvatske potrošače pri kupnji od nekih prodavača, najčešće iz Velike Britanije, to što se Hrvatsku još ne prepoznaje kao članicu EU-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troškovi kupovine visoki

To dodatno povećava ionako visoke troškove dostave, zbog čega se Picula i obratio Komisiji.

U Hrvatskoj se 64 posto ljudi koristi internetom na kojem provodi više od 15 sati tjedno, a gotovo trećina već sada kupuje internetom, pokazuju statistike. No, tek 31 posto potrošača osjeća se sigurno pri takvoj vrsti kupnje, upozorio je Picula.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Reding je u svome odgovoru iznijela detaljne planove i istaknula da će "zahvaljujući Direktivi o pravima potrošača (CRD), koja 13. lipnja ove godine stupa na snagu u EU-u, ojačati prava potrošača, a posebice pravo na transparentne informacije".

Olakšat će se i prekogranična trgovina

"Utvrđivanjem jedinstvenih zahtjeva za zaštitu potrošača diljem EU-a Direktivom o pravima potrošača olakšat će se i prekogranična trgovina. Komisija će ove godine provesti niz aktivnosti u nekim državama članicama, uključujući Hrvatsku, kako bi potrošači povećali svijest o svojim pravima", poručila je.

Zaključci su to doneseni na godišnjem sastanku na vrhu o zaštiti potrošača, održanom 1. i 2. travnja, koji je bio posvećen "Potrošačima EU-a u digitalnom dobu".

Komisija je, dodaje Reding, iznijela detaljne planove kojima se osigurava da primjena zakonodavstva u području zaštite potrošača bude prilagođena digitalnom dobu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komisija će riješiti i problem previsokih tarifa u prekograničnim isporukama mjerama predloženim u nedavno donesenom "Planu za ostvarenje jedinstvenog tržišta za dostavu paketa".

Povećanje transparentnosti

"Te mjere uključuju povećanje transparentnosti u odnosu na tarife isporuke različitih pružatelja usluga na tržištu tako što će prikaz ponude na internetskim stranicama prodavatelja biti jasniji, te će se olakšati upotreba internetskih alata za usporedbe", stoji u odgovoru potpredsjednice Reding.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, Komisija je izdala upute za primjenu članka 20. stavka 2. Direktive o uslugama i time dodatno objasnila zabranu diskriminacije primatelja usluga na temelju nacionalnosti ili boravišta, kako bi nacionalnim tijelima pomogle u boljoj procjeni opravdanja na koja se mogu pozivati pružatelji usluga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo