U ovom istraživanju RTL-a rezultati su pokazali da su im se svidjeli okusi trgovačkih marki, nižih cijena.
"Ti proizvodi u samom početku stavljanja na tržište nisu bili kvalitetni. Ali kako vrijeme teče i konkurencija je veća, tako je i sastav tih proizvoda sve bolji i bolji", rekao je Marijan Katalenić iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Proizvodi, koji se kriju iza trgovačkih marki napravljeni su prema posebnoj recepturi i dogovoreni direktno s proizvođačima. Često su znatno jefitniji i to zbog uštede u distribuciji i troškovima marketinga.
Ne mogu se razlikovati okusom i izgledom
Ponekad se u ambalaži trgovačke robne marke krije originalan proizvod.
"Ovdje su dva proizvoda. Jedan je trgovačka robna marka, a drugi proizvođački. Ne možete ih razlikovati okusom ili izgledom. Postoje neke kemijske razlike. Ali prosječnom potrošaču to neće puno značiti i on će sigurno odabrati jeftiniji proizvod", kaže Katalenić.
Međutim, kad je riječ o mlijeku, zbog specifičnih zakonskih normi, istim se proizvodom mora puniti i originalna i ambalaža trgovačke robne marke.
"Kada je riječ o kiselom vrhnju, onda je to ista proizvodnja kao i vlastita robna marka tog proizvođača. Kod nekih zahtjevnijih proizvoda se unaprijed definira različita receptura", kaže Danijel Vidiš iz Spara Hrvatska.
Proučite deklaracije na svim proizvodima
Deklaracije na svim proizvodima, a onda naravno i na trgovačkim robnim markama, trebalo bi dobro proučiti prije nego što ih serviramo svojim ukućanima.
"Ako ne mogu platiti onaj pravi brand, tražit ću robnu marku. I pokušavam naći neki balans u kvaliteti, okusu. I zbog toga ću dobro pročitati deklaraciju i tražim dopunske informacije trgovca. Nakon toga donosim odluku", rekao je Ilija Rkman iz Udruge Potrošač.