Riječ je o najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu čija je vrijednost oko 1,5 milijardi kuna, a koji će biti 85 posto sufinanciran EU-sredstvima. Ugovor o početku radova potpisali su Alen Premužak, predsjednik uprave Dalekovoda, Damir Stipanov, direktror Investinženjeringa, Renata Suša, predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture, Tomislav Debeljak predsjednik uprave DIV-a i Alen Ćović predsjednik Uprave Zagreb Montaže.
Vlakovi će 'juriti' 160 na sat
Bit će izgrađeno 38 kilometara pruge od Dugog Sela do Križevaca, a uz nju i šest mostova, isto toliko pothodnika, jedanaest nadvožnjaka i 25 kilometara servisnih cesta. Bit će obnovljeni i kolodvori u Dugom Selu, Križevcima i Vrbovcu.
Novoizgrađenom prugom vlakovi će moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat što će putovanje od Dugog Sela do Križevaca skratiti s 30 minuta na 18.
Najveći projekt HŽ-a u 50 godina
Ovakav projekt Hrvatske željeznice nisu imale posljednjih 50 godina. Ujedno je značajan i za rast BDP-a, a i za domaće tvrtke koje su dobile posao.
"Ovo je veliki impuls za HŽ infrastrukturu. Velik zato što se iz potrošača pretvorila u stvaratelja dodane vrijednosti", kazala je Renata Suša iz HŽ Infrastrukture nakon potpisivanja ugovora o izvođenju radova.
"Od proizvodnje u halama do terena, sve skupa preko tisuću ljudi će uvijek raditi na projektu slijedeće tri godine", kaže Debeljak, vlasnik DIV grupe koji očekuje da će s radovima dobiti i referencu za izlazak na strana tržišta.
Radovi gotovi do veljače 2015.?
Riječ je o početku velikog projekta izgradnje modernije pruge od Rijeke preko Zagreba do Budimpešte te povezivanja s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom.
Dionica Dugo Selo - Križevci trebala bi biti završena u veljači 2020. godine, no dio izvođača kaže da je mogu dovršiti i ranije.
Ministar regionalnog razvoja i fondova EU Tomislav Tolušić smatra da je pet godina za završetak radova ipak optimističan rok.
"Realno je pet do sedam godina, ali ako ćemo raditi projekte sedam i pol godina onda to nećemo spojiti nikad. Moramo stvari ubrzati. Znamo loša iskustva prijašnjeg vodstva i moramo to promijeniti", kazao je.