Trgovački centri postali su sastavni dio svakodnevice hrvatskih građana. U njima ne samo da se kupuje nego se zimi sve češće provodi vrijeme u razgledavanju, druženju u kafićima, kinima i drugim aktivnostima.
Međutim, građani se na njih ipak najviše oslanjaju kada je riječ o kupovini, pa tako prema posljednjem istraživanju magazina "Ja Trgovac" i agencije Hendal čak 98,2 posto građana kupuje upravo u njima.
Jedna trećina njih (33,2 posto) čini to nekoliko puta mjesečno, 26,2 posto nekoliko puta tjedno, a 11,9 posto čak svakodnevno. Ima i onih koji u te prostore odlaze samo vikendom. Riječ je o 1,8 posto kupaca.
Zabava im nije na prvom mjestu
Ondje se najčešće kupuju hrana i kućne potrepštine i to čini 60,7 posto ispitanika istraživanja. Trećina kupaca (33,1 posto) ondje kupuje odjeću i obuću, dok su za one koji kupuju tehničku robu zanimljivi u samo 6 posto slučajeva.
Zanimljivo je, pak, da čak 69 posto ispitanika tvrdi da u trgovačke centre ne odlaze radi zabave i druženja. Oni, koji u trgovačke centre ipak odlaze radi druženja i zabave, u najvećoj mjeri čine to jednom mjesečno (12,5%) i nekoliko puta mjesečno (8,6%).
Kupovina božićnih poklona
Kada su upitani o namjeri kupnje božićnih poklona, nešto više od jedne petine kupaca (21,7 %) ističe kako ih ne namjerava uopće kupovati. Većina kupaca će za te poklone potrošiti između 200 i 500 kn (34,8 %), a njih 23 posto kani potrošiti do 200 kn. Izdašniji iznos, od 500 do 1000 kn, za kupnju će poklona izdvojiti 18,4 posto hrvatskih građana, a onih koji uistinu neće štedjeti i planiraju potrošiti više od 1000 kn ima uistinu malo, svega 2,2 posto.
U usporedbi s prošlom godinom, gotovo tri četvrtine kupaca (72,9%) planira potrošiti jednako, dok jedna petina (20,1%) planira smanjenje potrošnje. S druge strane, da će potrošiti više nego lani ističe 7 posto ispitanika.