Ako za neki kreativni projekt imate određen rok, mogli biste imati problema, piše Huffington Post.
Neuroznanstvenik John Kounios sa Sveučilišta Drexel kaže da rokovi 'ubijaju' kreativnost vjerojatno zato što stvaraju pritisak i izazivaju tjeskobu.
Raspoloženje ima veliku ulogu
"Kada ste pozitivno raspoloženi, osjetljiviji ste na podsvjesne kreativne ideje koje, kada ih detektirate, privuku vašu pozornost. Kada ste loše raspoloženi, vidite samo očito", objašnjava Kounios.
No, on nije prvi koji je uvidio utjecaj rokova na kreativno razmišljanje. Teresa Amiable, istraživačica na Poslovnoj školi Harvard još je 2002. godine upozorila da previše pritiska zaposlenike može dovesti do njihovog 'pregorijevanja'.
"Visoke razine vremenskog pritiska trebalo bi izbjegavati ako želite potaknuti kreativnost. Ako je zadavanje roka neizbježno, šefovi bi trebali pokušati očuvati kreativnost tako da zaštite zaposlenike od smetnji koje bi im mogle odvući pažnju. Ne mislim da ljudi mogu dugo funkcionirati radeći na taj način", napisala je u svom članku.
Rokovi su važni
Prije nego što odbacite obaveze u ime kreativnosti, važno je naglasiti da rad u ograničenom vremenskom roku ima i svoje prednosti.
"Ako važan zadatak nema zadan rok, ljudima kažem 'poslat ću vam kopiju do petka'. Ne želim ispasti smiješan pred kolegama pa se potrudim to napraviti do petka", kaže Justin Rosenstein, dizajner Facebookovih alata.
Sve je u produktivnosti, samo pazite da ona ne stane na put vašoj kreativnosti.
Huffington Post/Danas.hr