Opelova tvornica automobila u belgijskom gradu Antwerpenu, koja je prije provođenja socijalnog plana zapošljavala 2.500 radnika, sada i preostalih 1.300 šalje na ulicu i stavlja ključ u bravu.
Zatvaranje tvornice nije iznenađenje, jer General Motors je još u siječnju 2010. godine najavio da će zatvoriti svoj pogon u Antwerpenu. No, Belgija je do posljednjeg trenutka gajila nade da će se ipak možda pronaći investitor, ali nade su bile uzaludne.
Da su nade bile uzaludne potvrdili su i predstavnici sindikata, koji su objavili da niti jedan zainteresirani investitor nije ispunjavao potrebne uvjete za preuzimanje pogona, piše Deutsche Welle.
Šef Opela Nick Reilly na pariškom salonu automobila je najavio da će obznaniti procjenu ponuda investitora. Potragu za investitorom izborili su radnici nakon što je u siječnju najavljeno zatvaranje antverpenske tvornice automobila.
Otpremnine za radnike iznose i do 144.000 eura, a osim toga svaki radnik koji će izgubiti posao, dobiva i jednokratnu isplatu od 2.295 eura.
Put iz krize bit će dug
Opel namjerava biti profitabilan najkasnije 2012. godine, a do tada su i radnici odustali od povišica plaća, dijelova božićnice i 13. plaće. No, put iz krize za Opel je dug.
U prvoj polovici 2010. godine Opel je zajedno sa svojom britanskom sestrinskom kompanijom Vauxhall proizveo 536.000 vozila ili 4,5 posto manje nego 2009. godine. Gubitak iznosi 466 milijuna eura.
U okviru restrukturiranja svojeg poslovanja Opel širom Europe zatvara 8.000 radnih mjesta od ukupno 48.000, a jedino je tvornica u Belgiji bila u planu za potpuno zatvaranje. Time prestaje i proizvodnja Opelovog modela Astra, koji se sastavljao u Antwerpenu. Do kraja godine iz pogona će izaći još 10.000 modela Astra, piše Deutsche Welle.
Prethodni članci:
arti-201009070331006 arti-201008130440006