Upozoriti na razlike u kvaliteti proizvoda koji se mogu kupiti na zapadnom i istočnoeuropskom tržištu te zbog čega je jedan te isti prehrambeni proizvod, istog proizvođača, primjerice kvalitetniji i jeftiniji u Njemačkoj nego u Češkoj, samo su neka od pitanja koja su bila u fokusu istraživanja provedenog početkom ove godine na prehrambenim proizvodima s njemačkog i češkog tržišta.
Istraživanje je provela češka europarlamentarka Olga Sehnalova koja je na konferenciji za novinare u Puli zajedno s SDP-ovom europskom zastupnicom Biljanom Borzan upozorila kako se proizvodi kupljeni na tržištima novijih članica Unije, cijenom i kvalitetom razlikuju u odnosu na iste u zemljama starih članica.
Borzan je istaknula kako je i Europska komisija na temelju ranijih istraživanja potvrdila da je svjesna kako potrošači u zemljama članicama nemaju isti tretman, naglašavajući pritom kako su proizvodi u svim zemljama sigurni za zdravlje.
"Cilj nam je izvršiti pritisak na Europsku komisiju kako bi se legislativa mijenjala na način, da ako već u svim dokumentima EU imamo pozivanje na jednakost i ravnopravnost svih građana, onda se to mora primjenjivati i kada je riječ o potrošačima", upozorila je Borzan.
Jednakost i ravnopravnost svih građana ne znači i jednakost i ravnopravnost portošača
Zastupnica Olga Sehnalova naglasila je da su istraživanjem obuhvaćena 24 proizvoda kupljena u istim trgovačkim brendovima u Njemačkoj i Češkoj. Pokazalo se kako su kod čak 35 posto proizvoda bila prisutna odstupanja.
Tako je mesni narezak u Njemačkoj, sadržavao meso svinjetine dok je recimo u Češkoj isti mesni narezak sadržavao meso peradi.
Razlike su bile primjetne i u udjelima masnoća, kofeina ili sladila u alkoholnim pićima, a čak 14 od ukupno 24 testiranih proizvoda, bilo je drugačije po osjetilnoj procjeni, s time da su se oni ukusniji mogli kupiti upravo u Njemačkoj.
Zanimljivo je primjerice da je čak 14 proizvoda kupljenih u Češkoj, bilo skuplje nego u Njemačkoj.
Komentirajući rezultate, češka zastupnica Sehnalova, naglasila je kako unutarnje europsko tržište ne bi smjelo diskriminirati potrošače te da je i ovo poruka Europskoj komisiji, ali i velikim trgovačkim lancima koji moraju uskladiti kvalitetu i cijene za sve zemlje članice, piše Novi list.