Na njemačkim cestama vozi 44 milijuna automobila. Više nego svaki drugi stanovnik ove zemlje (gotovo 82 milijuna) ima automobil. "Njemačko tržište se sastoji od dodatne potrebe, a ona iznosi nešto više od tri milijuna godišnje", kaže za Deutsche WelleFerdinand Dudenhöffer, direktor Car-instituta Sveučilišta Duisburg-Essen.
Ponuda nadilazi potražnju
Ponuda na njemačkom tržištu automobila već godinama nadilazi potražnju. A kako bi prikrili tu neravnotežu, proizvođači automobila s služe jednim trikom. Oni sami registriraju nove automobile. Ti automobili se nekoliko dana kasnije pojavljuju kod trgovaca. Drugim riječima automobilski koncerni "kupuju" vlastite automobile da bi ih odmah potom nudili kupcima kao "rabljene" - s popustima i do 25 posto.
Svaki treći automobil prijavljuju proizvođači
Više od 30 posto novih registracija otpada na registracije samih proizvođača. To proizlazi iz aktualne studije Car-instituta. "Proizvođači žele proizvoditi punim kapacitetom. Jer, zaustavljeni proizvodni trak je skuplji nego popust od 25 posto", objašnjava Dudenhöffer motive proizvođača.
S obzirom da popusti smanjuju zaradu postavlja se pitanje, zašto proizvođači jednostavno ne smanje proizvodne kapacitete. Oni žele zadržati svoju poziciju na tržištu i pokazati dioničarima da su dobri, kaže Dudenhöffer u razgovoru za Deutsche Welle.
Sve je počeo Volkswagen
Bitku oko popusta pokrenuo je prije svega Volkswagen. Škode koje se proizvode u Češkoj imaju istu tehniku i istu kvalitetu kao i druga VW-ova vozila koja se proizvode u Wolfsburgu, ali su Škode puno jeftinije. To prisiljava koncern da i za svoje VW modele nudi popuste. Stručnjak za automobilsko tržište Dudenhöffer to naziva "kanibalizacijom u vlastitoj kući".
Opasna pojava stada
Ako vodeći proizvođač automobila VW na konkurenciju u sklopu vlastitog koncerna reagira popustima, kupci i od drugih proizvođača zahtijevaju popuste. I kao što ovce navodno za ovnom skaču u provaliju, tako bi i ova bitka popustima mogla ponekog proizvođača automobila odvesti u stečaj. Dioničari još uvijek to toleriraju jer zarada izvan Njemačke pokriva negativne posljedice tog trika. Osobito je u Kini porasla prodaja automobila. "U 2000. godini se prodavalo 50 milijuna vozila. Sad smo došli do 80 milijuna", kaže ovaj stručnjak.
Ali, globalni rast ne može vječno nadoknađivati slabost njemačkoga tržišta novih automobila. Proizvođači automobila će jednoga dana morati promijeniti svoju politiku uljepšavanja brojki prodanih automobila.