Od iduće godine pojeftinit će automobili gradske i kompaktne klase koji čine više od 70 posto ukupnog tržišta novih automobila u Hrvatskoj. Prema riječima šefa državnih financija Slavka Linića, nakon 1. siječnja trošarine će se obračunavati na drugačiji način. Dosad su se naime obračunavale samo po vrijednosti vozila, a od 1. siječnja obračunavat će se i prema emisiji ugljikova dioksida.
Tako će s novim Zakonom o trošarinama pojeftiniti manji automobili koji su jeftiniji i manji onečišćivači. Jeftiniji će biti i hibridni automobili i automobili na plin, dok se na električna vozila i dalje neće plaćati trošarina. No, pojeftinit će i veći automobili poput Volkswagen Passata 1,6TDI ili Volva S60 DRIVe, koji ispuštaju 114 g/km CO2.
Smanjuju se trošarine i na rabljene automobile
"Gotovo 60 posto svih emisija stakleničkih plinova dolazi iz prometa. Zato smo izradili prijedlog mjera kako bi se smanjile te emisije. Stimulirat će se kupnja automobila najtraženijih B i C segmenata, a destimulirati luksuzna vozila koja su ujedno i najveći onečišćivači", kazao je za Večernji list zamjenik ministra zaštite okoliša Hrvoje Dokoza.
Dodajmo svemu da je Linić najavio da će pojeftiniti i uvoz rabljenih automobila, jer će se smanjiti trošarine na te automobile. Naime, dosad se na uvoz rabljenih auta do 1.600 ccm plaćala trošarina kao i za nove aute uvećana za 50 posto, a s motorom jačim od 1.600 ccm uvećana za čak 100 posto.