Za božićni vikend hrvatski su građani očito dobro peglali kartice pa je tako oboren rekord u potrošnji star deset godina, a sve je izglednije da će se ostvariti predviđanja prema kojima će ukupna potrošnja u prosincu dosegnuti čak 13,5 milijardi kuna.
No, ekonomski analitičari vjeruju da se takav trend neće moći održati. "Ja mislim da će doći do stagnacije potrošnje, jednostavno će se kućanstva potrošiti, a vidimo i rast zaduženja kod kućanstava što je isto jedan opasan trend", kaže tako Damir Novotny.
Doduše očekuje se da će se val nastaviti na sniženjima koja su počela s današnjim danom. Prodavaonice su već oglasile sniženja koja su pripremile, a najtraženija će biti zimska odjeća i obuća.
60 dana, pa...
Ipak, kupce treba podsjetiti da cijene i popusti trebaju biti jasno naznačeni te da se prodavači moraju držati određenih pravila.
"Ono što znamo je da sezonsko sniženje može trajati najviše 60 dana iako trgovci imaju pravo robu koju nisu prodali prodavati i nakon isteka tog roka samo što se to onda više ne smije zvati sezonsko sniženje", kazala je za RTLTomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK. Dodaje kako u 60 dana propisanoga trajanja sniženja redovna cijena i nova snižena cijena moraju se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo.