Plodine - najveća prijetnja Todorićevom Konzumu!

Nastavljen je trend smanjivanja dominacije Konzuma, a rasta njegovih glavnih konkurenata.

27.7.2012.
14:32
VOYO logo

AZTN je proveo Istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011. Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj.

Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize, ukupno raslo za 5,3 posto u odnosu na godinu ranije, dok je tržište veleprodaje naraslo za 2 posto, objavio je AZTN na svojim internetskim stranicama. S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istodobno, međutim, i u 2011. godini je nastavljen trend smanjivanja dominacije Konzuma, a rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najznačajniji trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto ispod 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te Gradu Zagrebu. No, jedna od značajki tržišta maloprodaje je i uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2011. bilježe rast prometa i tržišnih udjela.

Lidl imao najveći skok

Zahvaljujući visokom rastu prihoda prvi Konzumov konkurent u 2011. postale su Plodine. Međutim, uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj. Lidl i Kaufland članice su Schwarz grupe i zajedno su najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj s oko 15 posto tržišnog udjela. Najveće nominalno smanjenje prihoda među svim poduzetnicima obuhvaćenim istraživanjem imao je Mercator-H. Među deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj u 2011. ušao je Studenac iz Omiša, a izišao K.T.C. iz Križevaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Između 65-70 posto prihoda na tržištu maloprodaje ostvareno je u prodajnim mjestima velikog formata, odnosno u supermarketima i hipermarketima, pri čemu su najveći rast prometa imali hipermarketi i - male prodavaonice.

Konzum i Metro najjači na tržištu trgovine na veliko

Za razliku od tržišta maloprodaje, tržište trgovine na veliko je vrlo koncentrirano i na njemu se u 2011. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu ranije dodatno povećao. Dva najveća takmaca -Konzum i Metro - na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel od preko 73 posto.

Cjelovitu informaciju o Istraživanju tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, AZTN će naknadno objaviti na svojim Internet stranicama.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja objavila je danas i kako agencije za odnose s javnošću nisu dovedene u nepovoljan položaj na tržištu u odnosu na druge pružatelje intelektualnih usluga. AZTN je u priopćenju na svojim web stranicama objasnio kako Vladinom odlukom nije spriječeno, ograničeno ili narušeno natjecanje na tržištu pružanja PR usluga jer "niti jednom poduzetniku nije dano isključivo pravo ili mogućnost pružanja tih usluga tijelima državne uprave i ostalim subjektima navedenima u odluci, čime bi ih se dovelo u tržišno povoljniji položaj u odnosu na ostale".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Utvrđeno je i kako nije narušeno tržišno natjecanje između agencija za odnose s javnošću i u odnosu na pružatelja ostalih intelektualnih usluga u Hrvatskoj, budući da agencije za odnose s javnošću i pružatelji ostalih intelektualnih usluga ne djeluju na istom mjerodavnom tržištu pa stoga nisu niti međusobni konkurenti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo