Na fasadi hotela Belvedere usred švicarskog gradića Davosa visi veliki plakat. Na njemu piše samo jedna riječ: "Brazil". Samouvjereno se najveća ekonomska sila Latinske Amerike pokazuje političkoj i poduzetničkoj eliti te vrhunskim ekonomskim stručnjacima okupljenima i ove godine na redovnom Svjetskom ekonomskom forumu. Belvedere je za trajanja Foruma glavni hotel u Davosu, tu odsjedaju predsjednici država i vlada ili moćni menadžeri poput Nijemca Jürgena Großmanna, šefa najvećeg njemačkog energetskog koncerna RWE, ili Erica Schmidta, ranijeg predsjednika upravnog odbora Googlea i današnjeg šefa uprave tog internetskog diva. Skromnost trenutno nije najupadljivija vrlina Brazila.
Ali i Meksikanci su prihvatili parolu "think big". Nedaleko kongresnog centra oni su postavili dva paviljona u kojima dijele informacije o vrlo pozitivnim i obećavajućim ekonomskim parametrima njihove zemlje. Doputovao je i meksički predsjednik Felipe Calderon u pratnji brojnih ministara. Na zajedničkoj konferenciji za novinare je Charlos Ghosn, šef automobilskog koncerna Renault, najavio milijardsku investiciju u toj zemlji i otvaranje 20.000 novih radnih mjesta u narednih nekoliko godina, piše Deutsche Welle.
U Davosu, na Svjetskom ekonomskom forumu, gdje se raspravlja o globalnom gospodarstvu i globalnim trendovima zemlje ubrzanog ekonomskog razvoja nastupaju vrlo samouvjereno, ali to i ne treba nikoga začuditi: one su postale veliki globalni igrači. Samo ove godine ove zemlje očekuju gospodarski rast od oko šest posto, navode stručnjaci savjetničke tvrtke Ernst & Young. Za zemlje eurozone ti isti stručnjaci ne predviđaju nikakav rast.
Šangaj - simbol nove samouvjerenosti
Indonezijski ministar trgovine Gita Wirjawan je kratko prije odlaska u Davos bio u Frankfurtu gdje je sudjelovao na jednoj investitorskoj konferenciji. Interes za ulaganja u njegovu zemlju ga je iznenadio. Njemački poduzetnici su izuzetno zainteresirani za ulaganja u Indoneziji, budući da tu očekuju veliki rast. "Mi imamo veliko tržište, naš kreditni rejting je upravo povišen - isplati se doći u Indoneziju", ponosno ističe ministar Wirjawan.
Simbol nove samouvjerenosti je i kineska gospodarska metropola Šangaj.
"Otiđite danas u ured nekog kineskog poduzetnika u Šangaju i pogledajte njihove zemljopisne karte. Na njima je Europa samo mala mrlja na margini", kaže Jürgen Kluge, raniji suradnik savjetničke firme McKinsey a sada šef njemačkog koncerna Haniel.