Vodeći Konzum, koji je i na FINA-inoj listi 1.000 najvećih poduzetnika u Hrvatskoj među prva tri, iza INA-e i HEP-a, ostvario je ukupne prihode od 13,5 milijardi kuna, što je oko 142 milijuna više nego godinu prije. Uprihodio je više nego Plodine, Lidl, Mercator, Kaufland i Spar zajedno. Dobit mu je i dalje u plusu za 270 milijuna kuna, ali 39,5 posto manja u odnosu na 2011.
Povratak Peveca
Najveći gubitnik među trgovcima lani je bio Mercator – s 2,65 milijardi kuna prihoda, što je dvoznamenkasti pad od 11 posto, te 456 milijuna kuna gubitka prije oporezivanja, što je u odnosu na prihode pad od 18,2 posto, piše Večernji list.
Lidl je ostvario 2,63 milijarde kuna ukupnih prihoda u odnosu na 2,41 milijardu iz 2011., te gubitak prije oporezivanja od 41,4 milijuna, a slično je bilo i s Kauflandom s tek neznatno manjim prihodima od 2,53 milijarde kuna i gubitkom od 24,3 milijuna kuna, što je rezultat na koji utječu i superrabati dvaju diskontera dogovoreni na razini čitave Europe. No, pod kapom matičnog Schwarza, Lidl i Kaufland zajedno premašuju pet milijardi kuna prihoda i zapravo su drugi trgovac u Hrvatskoj.
Među dobitnicima u prošloj godini je i dm-drogerie markt sa 7,7 posto većom dobiti u odnosu na prihode te Müller s 1,1 posto.
Uspješan je i Pevec, koji se uspio vratiti na tržište i opet pridobiti kupce, dok je francuski Bricostore najavio odlazak iz Hrvatske.