Takva razlika između cijene plina i benzina od čak 5,73 kune po litri (u prosjeku) nikada nije bila veća i čak debelo dovodi u pitanje isplativost kupnje auta s dizelskim motorom, kojima su naši vozači izuzetno skloni, čak i onda kad nemaju nikakve ekonomske računice, piše Jutarnji list.
Prag isplativosti ugradnje plinske instalacije i vožnje na plin tako je u posljednje vrijeme još jednom osjetno spušten, unatoč tomu što su plinaši pri tehničkom pregledu opterećeni dodatnom naknadom za ceste od 550 kuna (doduše, nema troška za eko test motora pa je realni trošak manji). Plaća se jer u samu cijenu plina nije uračunata ta naknada, koja je u cijenu benzina i dizela unaprijed ukalkulirana. Međutim, čak i uz troškove ugradnje plinske instalacije, koji se danas u pravilu kreću između 6.000 i 7.000 kuna za najčešće četverocilindarske motore (do 10.000 za snažnije i veće), jednokratnog atesta u Stanici za tehnički pregled (1100 kuna) te redovnog godišnjeg servisa (300 do 700 kuna, ovisno o motoru), a tu je i zamjena boce svakih 10 godina, rentabilnost vožnje na plin nije upitna.
Uzmimo za primjer Nissan Juke, popularni mali crossover, s osnovnim benzinskim atmosferskim 1,6-litrenim motorom od 94 KS (s osnovnom opremom stoji 115.400 kuna). Prema tvorničkim navodima prosječno troši 6 l/100 km, no realno u praksi je to oko 8 l/100 km. Uz trošak ugradnje oko 7.000 kuna, atesta 1.100 kuna, naknade za ceste 550 kuna i dodatnog godišnjeg servisnog pregleda od oko 500 kuna, ulog u plinsku instalaciju vraća se već nakon 23.000 kilometara. Sve dalje je čista, i to značajna ušteda, koja se mjeri u tisućama kuna. Sličnih je primjera podosta, pa ako ovakav jaz između cijene plina i benzina potraje, za očekivati je da će se zajednica plinaša, nakon zastoja u proteklih četiri-pet godina, ponovno osjetno povećati. http://autoklub.jutarnji.hr/plin-nikad-isplativiji--razlika-izmedu-cijene-plina-i-benzina-trenutno-iznosi-5-73-kn/1239439/