Neprodani stanovi još će godinama zjapiti prazni

Nakon dvije godine negativnog trenda, napokon se u većini sektora domaćeg tržišta nekretnina nazire stabilizacija.

18.4.2011.
13:01
VOYO logo

"Tek je nedavno došlo do najveće obnove aktivnosti na investicijskom tržištu. U potrazi za povoljnim prilikama za investiranje u nekretnine, tijekom 2010. godine na tržište su ušla tri nova investitora bez prethodnog iskustva na hrvatskom tržištu (W.P. Carey, Rockspring i Heitman). Na uspjehu tih transakcija i interesu investitora, čini se da dolazi do svojevrsnog natjecanja za što većom kvalitetom, kako se interes investitora okreće k vrhunskim investicijama. To je također popravilo ugled Hrvatske kao destinacije potencijalnih ulagača u nekretnine", analizira tržište nekretnina za Business.hr direktor King Sturgea Jens Moller Madsen.

Primjećuje oporavak na tržištu zakupa u svim sektorima, no ponuda i dalje premašuje potražnju, što je, objašnjava, odraz slike situacije gospodarstva, u prvom redu visoke nezaposlenosti i niske razine industrijske aktivnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moller Madsen, direktor agencije s najvećim prometom na hrvatskom tržištu, ocjenjuje da tržište stambenih prostora i dalje muči velika količina neprodanih stanova, za čiju će prodaju najvjerojatnije biti potrebno više godina.

Preskupo zemljište i velika davanja

"Produljena oslabljenost gospodarstva i općenita neizvjesnost buduće aktivnosti, doveli su vlasnike nekretnina koji su donedavna kupovali drugu nekretninu kao dugoročnu investiciju, da ponovno razmisle o svojim investicijskim strategijama i pažljivo raspolažu s dostupnim kapitalom. Veću je otpornost pokazao sektor stanova najviše kvalitete, iako je i tu došlo do ograničavanja aktivnosti", kaže Madsen, dodajući da je dramatično pao i interes stranih investitora za nekretnine na moru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U odnosu na druge zemlje regije, hrvatsku kompetitivnost narušavaju cijene zemljišta i davanja na zemlju (vodni i komunalni doprinosi), koji su značajno viši nego na konkurentskim tržištima u regiji.

Hrvatski su problem i visok trošak radne snage radi visoke stope oporezivanja rada, visokih zakupnina i općenito velikih operativnih troškova u odnosu. Zbog svega toga, zaključuje Jens Moller Madsen, teško je uvjeriti velike strane kompanije da svoje poslovanje presele u Hrvatsku.

Vezani članci:

arti-201104060322006 arti-201103230221006 arti-201103180835006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo