UDAR NA POSLOVANJE: /

I Coca-Cola i Pepsi na meti poreza čije se uvođenje širi svijetom

Image
Foto: PIXSELL, Borna Filic

Proizvodi s velikim udjelom šećera, poput sokova, sve više su na udaru novog poreza na slatko.

10.2.2016.
10:07
PIXSELL, Borna Filic
VOYO logo

Ova bi godina mogla biti godina poreza na slatko! Naime, nekoliko velikih država razmišlja o uvođenju poreza na slatkiše i sokove s visokim udjelom šećera. Razlozi tome su različiti zdravstveni problemi koji postaju sve češći, a riječ je o problemima sa srcem, pretilošću, javljanjem sve češćeg dijabetesa te drugih vrsta bolesti. Oni koji podupiru priču o porezu smatraju kako bi ona mogla imati isti učinak kakav je porez na cigarete imao na pušače.

Takve poreze, primjerice imaju skandinavske zemlje, a 2012. pridružili su im se i Francuska i Mađarska te 2014. Meksiko. Sada bi isti porez uvele i Velika Britanija, Indija i Filipini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zapanjujuća činjenica

Dekanica fakulteta u Sjevernoj Karolini Kelly Brownell izjavila je za Reuters kako je Meksiko sa svojom odredbom potkopao proizvođače sokova. "Činjenica da su proizvođači sokova na gubitku u Meksiku je prilično zapanjujuća", kazala je Brownell. Coca Cola i Pepsi, kompanije koje dominiraju tržištem bezalkoholnih pića koje vrijedi 870 milijardi dolara godišnje, odbili su komentirati situaciju sa porezima na slatko.

Image
BACILI SE NA ULAGANJE: /

Coca-Cola je otkrila tržište kojim planira spasiti posao sa sokovima

Image
BACILI SE NA ULAGANJE: /

Coca-Cola je otkrila tržište kojim planira spasiti posao sa sokovima

U Meksiku je porez uveden baš zbog činjenice da su Meksikanci jedna od najdebljih nacija na svijetu. Rezultat uvođenja je smanjenje kupnje sokova za 6 posto mjesečno. No, porasla je kupnja primjerice vode i drugih bezalkoholnih pića koja nisu obuhvaćena poreznom na slatko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo