NA SNAZI NOVI PRAVILNIK: /

Odzvonilo lažnim ponudama akvizitera

Image
Foto: AFP
4.9.2015.
13:44
AFP
VOYO logo

Od danas, petka 4. rujna, stupa na snagu odredba HAKOM-ovog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga o obvezi navođenja osnovnih cijena i svih pripadajućih naknada na samom zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa za uslugu i tarifu koju je korisnik odabrao, prema važećem cjeniku operatora s kojim korisnik želi zasnovati pretplatnički odnos.

"Riječ je o pravilniku koji je stupio na snagu 1. svibnja. Odredba o cijenama koje se moraju navesti na zahtjevu o sklapanju ugovora stupa sada na snagu jer je operatorima bio dopušten rok za prilagodbu," objašnjava telekomunikacijski stručnjak Đuro Lubura za Glas Istre. "Korisnici u velikom broju slučajeva nisu upoznati sa činjenicom da je samo podnošenje zahtjeva ujedno i sklapanje ugovora u trenutku kada ga operator prihvati. A sada u tom zahtjevu trebaju biti navedene točne cijene usluge."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velik broj nesporazuma između telekom operatora nastao je, prema Luburinom mišljenju, zbog neprofesionalnog ponašanja akvizitera, koji u želji za što boljom zaradom usluge predstavljaju jeftinijima nego što one doista jesu.

Svi troškovi na Zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa

"Novim pravilima izbjegava se da prodajni predstavnici, posebice oni koji uslugu nude preko telefona, u trgovačkim centrima ili obilaskom kuća, navode kupce na korisnicima nude niže cijene samo kako bi ih naveli da potpišu zahtjev. Sada će se znati koliko košta tarifa, koja je opcija u paketu i koja je konačna cijena. Prodajni predstavnici rade na proviziju i jasno je zašto tako rade," kaže Đuro Lubura za Glas Istre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock/Ilustracija

Kako naglašavaju u HAKOM-u, na ovaj način će svi korisnici, bez provjere cjenika, na samom Zahtjevu biti upućeni u sve fiksne mjesečne troškove usluge i tarifnog modela koje će plaćati na mjesečnom računu, prije stavljanja svojeg potpisa kojim potvrđuju da su upoznati s općim uvjetima poslovanja, uvjetima korištenja izabranog tarifnog modela ili paketa te cijenom. HAKOM se nada izbjeći situacije u kojima su korisnici bili iznenađeni ukupnim troškom na mjesečnom računu.

Najveći učinak ove mjere očekuje se pri prodaji elektroničkih komunikacijskih usluga izvan poslovnih prostora operatora ili takozvanoj prodaji "od vrata do vrata", gdje su i uočeni najveći problemi u jasnom i nedvosmislenom predočavanju troška usluge za korisnike. Korisnici se pozivaju da na samom zahtjevu, prije potpisa, provjere piše li doista ista cijena koja im je i usmeno predstavljena, a sve moguće nepravilnosti u primjeni odredbe od strane operatora ili njihovih prodajnih predstavnika da prijave HAKOM-u, stoji u priopćenju Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo