Novi vlasnik preporodio uništenu hrvatsku tvrtku

Tvrtka bi prema planu poslovnu godinu trebala zaključiti s dva milijuna kvadrata prodanih keramičkih pločica, a dogodine se planira rast prodaje od 15 do 20 posto.

24.11.2012.
9:14
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Kupnjom posrnule orahovačke KIO Keramike, nekad najvećeg hrvatskog proizvođača keramičkih pločica, Keramika Modus iz Vojnića pokazala se dobrim novim vlasnikom. Prije nešto više od godinu dana na javnoj dražbi za 46 milijuna kuna kupili su pogone u Orahovici i Rujevcu.

Tvornica je danas s 136 radnika koje zapošljava u orahovačkom pogonu dosegla više od 60 posto proizvodnje bivše KIO Keramike. Nažalost, zbog velikog rasta cijena energenata, proizvodnja se danas odvija samo u pogonu Orahovici, dok su hale u Rujevcu i Vojniću prazne. U njima se kao energent koristio plin propan butan, čija je cijena u kratkom vremenu skočila za 150 posto, zbog čega je proizvodnja postala neisplativa.

U procesu restrukturiranja proizvodnje strojevi su preseljeni u Orahovicu. Kupljeni su i novi strojevi, pa danas ova tvornica može konkurirati europskim tvornicama pločica. Nedavno je instaliran i digitalni print za digitalno dekoriranje pločica. Ukupna investicija u tvornicu u zadnjih godinu i pol iznosi oko milijun eura, kaže u razgovoru za Danas.hr Željko Radek, predsjednik Uprave Keramike Modus.

Rekordna proizvodnja

Prema planu tvrtka bi poslovnu godinu trebala zaključiti s dva milijuna kvadrata prodanih pločica, a dogodine se planira rast prodaje od 15 do 20 posto. Radek očekuje da će 2013. instalirani kapacitet tvornice biti oko šest milijuna četvornih metara pločica na godišnjoj razini, čime bi se premašila količina pločica koju je u najboljim vremenima proizvodio KIO.

Širenjem proizvodnih kapaciteta doći će i do novih zapošljavanja, no taj broj s obzirom na suvremenu tehnologiju, objašnjava Radek, neće biti velik. Podsjetimo, KIO Keramika nekad je u pogonima u Orahovici i Rujevcu zapošljavala oko 400 ljudi.

Spas je u izvozu

"Zbog velikog pada u građevinskoj djelatnosti s jedne strane i nelikvidnosti s druge strane, Keramika Modus 60 posto proizvedenih pločica plasira na inozemno tržište. Najviše se izvozi u zemlje bivše Jugoslavije, ali i na nova tržišta, u zemlje poput Ukrajine, Rumunjske, Bugarske, Rusije, Moldavije, Češke, Slovačke, Mađarske.

"Spas je u izvozu na što više tržišta, posebno na nova tržišta, gdje postižemo više cijene proizvoda u usporedbi s onima u zemljama bivše Jugoslavije. Iz dana u dan imao sve veći broj kupaca, vjerujemo da će rezultati poslovanja biti još bolji", kaže Radek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Visoke cijene energenata ruše konkurentnost

Radak upozorava da visoke cijene energenata u pitanje dovode opstojnost proizvodnje i u pogonu u Orahovici.

"Cijena energenata doslovno ugrožava proizvodnju, i to do točke isplativosti i održivosti", kaže Radek ističući da je u Hrvatskoj cijena prirodnog plina za proizvodnju, na koji radi pogon u Orahovici, u prosjeku za oko 30 posto veća u odnosu na zemlje u okruženju, a što Keramici Modus, kao i drugim hrvatskim tvrtkama ruši konkurentnost.

Specijalizirana za proizvodnju keramičkih pločica tvrtka Keramika Modus jedini je hrvatski proizvođač pločica, ali i jedan od najvećih regionalnih proizvođača, s dnevnom proizvodnjom 9.500 kvadratnih metara keramičkih pločica.

Tvrtki koja posluje u sklopu grupacije Samoborka Ministarstvo poduzetništva i obrta dodijelilo je nagradu za najuspješnijeg srednjeg poduzetnika u 2012. godini.

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali