Mladi Slavonac parketom osvojio Europu

Tvrtka Pan-parket, mladog Slavonca Daniela Smiljanića, postala je prvom hrvatskom članicom Europskog udruženja proizvođača parketa FEP.

2.2.2011.
13:36
VOYO logo

Pan-parket iz Orahovice prvi je počeo proizvodnju parketa iz tri sloja s klik profilom, koji je danas i najtraženiji u europskoj prodaji. Statistike potvrđuju kako se više od 75 posto svog prodanog parketa odnosi na ovaj višeslojni, koji ne treba posebno lakirati i koji se lako postavlja.

Među prvima je tvrtka Daniela Smiljanića u proizvodnji parketa uvela klik sistem, odnosno izradu parketa spremnog za postavljanje bez lijepljenja. Za ovu proizvodnju kupili su patent licenciju koja ih je stajala oko 250.000 eura. Međutim, ukupna investicija u novu liniju klik sistema iznosila je više od pet milijuna kuna, oprema je instalirana u 2008., a s proizvodnjom se počelo u 2009. godini. Dio sredstava osigurala je država kroz potpore za razvoj drvnoperađivačke industrije, a od svih proizvođača u Hrvatskoj, takvu liniju ima još jedino obrt PM Lignum, piše Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pan-parket je postao i prvom hrvatskom članicom Europskog udruženja proizvođača parketa FEP (European Federation of the parquet industry) sa sjedištem u Bruxellesu te ima pravo koristiti njihov znak Real Wood. Nakon Pana danas su još četiri hrvatska proizvođača parketa u toj asocijaciji, ali je upravo Daniel Smiljanić, vlasnik i direktor tvrtke, bio njihov predvodnik. I danas Smiljanić lakše dolazi do podataka o europskim kretanjima u proizvodnji, statistikama ili trendovima.

Dobit samo 100.000 kuna, ali nikoga nije otpustio

Daniel Smiljanić mladi je Slavonac koji se rodio u Njemačkoj, gdje mu i danas živi dio obitelji. U Hrvatsku je došao nakon školovanja i 1996. osnovao tvrtku za trgovinu namještajem SIG u Čačnicima, očevom rodnom mjestu. U 2003. godini kupuje bivši drvni kombinat Slavonija hrast u Orahovici u kojem se nije radilo nekoliko godina i odmah zapošljava dvadesetak ljudi. Uvodi proizvodnju troslojnog parketa koju svake godine povećava za dvadesetak posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 2007. ima već 45 zaposlenih i ostvaruje ukupan prihod od 20 milijuna kuna. U prošloj godini zapošljava ukupno stotinjak ljudi i ostvaruje prihod od 38 milijuna kuna za razliku od godinu dana ranije kad im je prihod bio 32 milijuna. Iako je dobit protekle dvije godine iznosila skromnih 100.000 kuna, to je rezultat odluke Smiljanića da neće smanjivati broj zaposlenih, ali i investicije u proizvodnju od pet milijuna kuna.

80 posto parketa ide u inozemstvo

Za razliku od nekih iz drvne branše u kriznoj 2008. i 2009., Smiljanić je otvarao nova radna mjesta, a tvrdi da će to raditi i dalje. U 2011. zacrtao je da će proizvodnju povećati 20 posto, a možda uspije uvesti nove proizvode u suradnji sa stranim partnerima. Nije htio odati kojima.

U prošloj godini u Orahovici je proizvedeno oko 300.000 kvadrata kvalitetnog parketa od raznih vrsta drva i od toga 80 posto prodano je u inozemstvu, piše Poslovni dnevnik.

Vezani članci:

arti-201011220858006 arti-201101070070006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo