Jadranski domaćini knjiže od 20 do 30 posto veći buking nego lani, brojni hoteli već obustavljaju prodaju za razdoblja od nekoliko tjedana u špici sezone, a turistički radnici ocjenjuju da je počela još jedna sezona rekorda.
"Obala se odlično prodaje u zapadnoj Europi, a u plusu su i domaći gosti. Sniženja i akcijskih cijena, na zadovoljstvo domaćina, ove će sezone biti neusporedivo manje nego prijašnjih godina i uvjeren sam da će se to odraziti i na ukupnu rastu prihoda od turizma. No za domaće turiste to i nije tako dobra vijest jer će ljetovanje na Jadranu uglavnom plaćati po punoj cijeni, koja je od 20 do 30 posto viša od one koja se lani mogla naći na akcijama", kaže Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas.
Stvar prošlosti
Konkretno, dobar trend i velika potražnja za odmorom na Jadranu za potencijalnog domaćeg gosta značit će da će za sedam polupansiona u jednom hvarskom hotelu, za koje je ljetos na akciji plaćao 1.800 kuna, ovoga ljeta morati izbrojiti regularnu, punu cijenu od – 2.500 kuna. To potvrđuju i u Adriatica.netu, u kojem sada knjiže 25 posto bolji buking za Jadran nego lani.
"Trenutačni su prodajni rezultati takvi da postoji mogućnost da već prije početka sezone svi kapaciteti budu zapravo rasprodani. Samim time putovanje u zadnji tren, što je bio trend prijašnjih sezona, u 2011. moglo bi pripadati prošlosti", izjavio je Kristijan Gržetić, izvršni direktor za korporativne komunikacije adriatika.neta.
Turska skuplja
Kako bilo, u Ministarstvu turizma mogu samo zadovoljno zaključiti da je dobar buking počeo još od siječnja. No ministar Damir Bajs upozorava da se ne treba prerano radovati, da je sezona daleko od gotove te da je cilj rast prometa u europskom prosjeku – od tri do četiri posto.
Smatra da je sve posljedica dobre, pravodobne i koordinirane pripreme javnog i privatnog sektora. Branša, pak, dodaje da Hrvatskoj na ruku ide to što se Tunis i Egipat nisu posve oporavili, nesređena situacija u Grčkoj i činjenica da je tradicionalno jeftina Turska – poskupjela.