Lista proizvoda na koje je najbolje ne bacati novac jer vas trgovci opelješe

Za svaki proizvod koji kupujemo trgovci su zaračunali maržu, a u nekim slučajevima ona može iznositi i 4.000 posto.

30.11.2013.
16:24
VOYO logo

Marža je razlika između prodajne i nabavne cijene, a s njom trgovci trebaju pokriti svoje troškove i naravno na njoj ostvariti profit. Primjerice, ako je nabavna tvornička cijena para cipela 90 dolara, a trgovac ih prodaje za 495 dolara, marža iznosi 450 posto.

Cipele i odjeća imaju puno veću maržu nego prehrambeni proizvodi, posebno osnovne životne namirnice. Primjerice ona se u Hrvatskoj kreće oko 15 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U nastavku je popis proizvoda ili grupa proizvoda koje u pravilu imaju najviše trgovačke marže ili oni proizvodi koji su sitni luksuz u ova teška vremena.

Flaširana voda Prema nekim podacima, marža na flaširanu vodu može biti i 4.000 posto. Inače, cijena vode u bocama, najčešće plastičnima, može biti skuplja nego ista količina benzina. Prema statistikama, Amerikanci su 2011. na flaširanu vodu potrošili gotovo 22 milijarde dolara. Polovica količine flaširane vode koja se proda iz slavine!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kokice Moderni kinokompleksi ne dopuštaju unos hrane, ali zato je nude po prilično visokim cijenama. Primjerice, marža na kokice može biti i do 1.275 posto.

Lijekovi Cijene mnogih lijekova su jako velike, pa i onih koji se izdaju na recept. Marža koji primjerice imaju ljekarne u SAD-u kreću se u rasponu od 200 do 3.000 posto. Dovoljno velike da pacijentima zadaju glavobolju.

Gotova salata Gotova očišćena salata koja se nudi pakirana u trgovinama može imati maržu od 350 posto, što je jako puno s obzirom da je riječ o hrani.

Okviri za naočale Okviri za naočale poznatih marki jako su skupi, a za to su "zaslužne" visoke marže. U optičarskim radnjama mogu biti i do 1.000 posto. Srećom, dobre naočale i okvire je sve lakše pronaći u online trgovinama, gdje su znatno jeftinije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vino/pića u restoranima i kafićima Butelju vina će nam u restoranu naplatiti dva ili tri puta više nego što stoji u trgovini. Naravno, luksuz je u restoranima i kafićima ispijati i bilo koji napitak. Tako primjerice, 2,5 dcl Coca Cole Amerikanci plaćaju od 300 do 600 posto više od nabavne cijene. Male životne radosti poput kave ili čaja plaćamo i do 300 posto više od stvarne cijene.

Hotelski mini bar Pića, grickalice, slatkiši i sve ostalo što se nalazi u mini baru hotelske sobe može biti i 400 posto skuplje u usporedbi s cijenama u trgovini. Zato svaki put kad nešto poželite, najbolje je da napustite sobu i to potražite na nekom drugom mjestu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizajnerske traperice Zagriženi zaljubljenici u modu spremni su za dizajnerske traperice izdvojiti popriličnu svotu. Traperice, ali svi drugi dizajnerski komadi bezobrazno su precijenjeni. Tako se primjerice Gucci traperice prodaju po cijeni od 665 dolara, a one marke Sevens 225 dolara. Nabavna cijena im je oko 50 dolara.

Vansezonski proizvodi Uvijek je najbolje kupovati sezonsko voće i povrće. Tada je ne samo najkvalitetnije i najukusnije, nego i najjeftinije. To znači da primjerice naranče i grejp treba kupovati u siječnju, šparoge u ožujku, a lubenice u srpnju i kolovozu.

Čestitke Riječ je o običnom papiru – i to vrlo maloj količini papira. Upotrijebite maštu, budite kreativni i napravite svoje vlastite čestitke. Ili, još bolje, ako imate djecu školske dobi, izradu prepustite njima. Takva čestitka bit će unikatna i sigurno će ostaviti dojam na osobu kojoj je namijenjena.

Namještaj/madraci Trgovine koje prodaju namještaj često imaju velike marže - u Americi prosječno oko 80 posto. Kada opremate dom, zbog toga je dobro provjeriti cijene u više trgovina, ali i web stranice koje nude online prodaju namještaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preskupa kozmetika Kozmetika nije nimalo jeftina, a jedan od razloga je i taj što ti proizvodi imaju visoku maržu. S druge strane, sve se više govori o štetnim sastojcima u kozmetici, no bez obzira na to, mnogi su spremni izdvojiti velike iznose ne bi li, vjeruju, izgledali koju godinu mlađe. Marketinške kampanje, čiji su neizostavni dio kreme protiv bora i poznate ljepotice koje oduzimaju dah, čine svoje. Ipak, prije nego izvadite novčanik, razmislite vjerujete li u "čuda" i možete li biti lijepi i s kozmetičkim proizvodima koji imaju pristojne cijene.

Dijamanti Među proizvodima koji imaju ogromne marže je i nakit, posebno dijamanti. Srećom, ovo je grupa proizvoda bez koje svatko može.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo