Njegovo poduzetničko lice vidjeli su danas sudionici europske konferencije poslovnih anđela EBAN Winter University 2016. koja se održava u Zagrebu. I oduševili se.
"Svi kažu da treba voljeti potrošače. Ja ih mrzim!"
Prvog dana konferencije, nakon uvodnog govora predsjednice Republike Kolinde Grabar Kitarović, Dickinson je održao 40-minutni motivacijski govor objasnivši među ostalim, kako definira poduzetnika i zašto mrzi potrošače, piše Dnevnik.hr.
"Svi kažu da treba voljeti potrošače. Ne. Mrzim potrošače. Znate li zašto mrzim potrošače? Znate li definiciju potrošača? Potrošač je osoba koja može otići", kazao je pojasnivši da potrošač koji uđe u bilo kakav dućan može jednostavno otići bez potrošene lipe, jer mu se ništa u tom dućanu nije svidjelo. Dickinson se našalio pa stavio sebe u poziciju potrošača koji ulazi u dućan, kojeg vodi, eto upravo njegova supruga i iz kojeg on jednostavno odlazi jer mu se ništa ne sviđa. "Sad sam potrošač s razvodnom parnicom", zaključio je.
Čak ako i ne postoji ništa zanimljivo u trgovini, pojašnjava Dickinson, ne odlazim jer imam razvijen odnos, u navedenom slučaju, sa suprugom.
Poduzetnička ideja je kao komarac u zraku
Dotaknuo se i kreativnosti koju je dočarao pričom o komarcu.
"Moj odnos s biznisom je istovjetan kao i način na koji pišem pjesmu", kazao je Dickinson. "Nije važno što nastaje prije, glazba ili riječi. Tu na red dolazi spomenuti komarac, ali ne zbog ugriza, već zbog zvuka u mraku kojeg čujete, prije nego li osjetite onaj jednako nervirajući ubod. Ideje su poput zvuka komarca u zraku, a baš kao što tražimo tog komarca s namjerom da mu presudimo, tako poduzetnici traže ideju, jer to je zujanje u mraku koje treba locirati i ugrabiti", opisao je slikovito dodavši da "ideje zuje oko nas poput kreativnog komarca".
"Ideja za sve naše probleme u svijetu već postoji i već je izumljena. Priroda je to već napravila za nas, a mi je samo moramo otkriti", kaže Dickinson.
Zašto jednadžba poduzetnika glasi: 0+0=1?
Iznio je i svoju elementarnu jednadžbu poduzetnika i koja glasi: 0+0=1.
"Poduzetnik je ambiciozan i spretan. Spretnost mu je potrebna jer će izbjegavati mnoge ljude kojima je dužan novac. 'Hej, duguješ mi novac! - Platit ću ti poslije'. S vremenom će poduzetnika to skakutanje s jedne nesigurne točke na drugu, dovesti na čvrsto tlo, jer je njegova ideja u osnovi dobra. Da bi to postigao, poduzetnik ne smije nikad odustajati", objasnio je pa sve rečeno dodatno naglasio: "Nikad ne odustajte. Nikad, ikad, ikad, ikad, ne odustajte!".
"Kad i propadnete, a propast ćete, to nisu zatvorena vrata, nego nova otvorena vrata", kaže Dickinson kojemu je svojedobno bio dijagnosticiran rak grla, ali s enakon uspješne borbe s njim vratio još življi. A u vrijeme borbe s rakom upravljao je s tri tvrtke i grcao u dugovima, a svu zaradu ostvarivao je jedino s Iron Maiden. Stoga je još jendom ponovio: "Nikad, ikad, ikad ne odustajte!"
Predložio britansko-hrvatski biznis s pivom
Uza sve ostalo, Dickinson se bavi i pivarstvom, a piva "Iron Maiden" i "Trooper" prodaju se u milijunima litara godišnje. Stoga mu je, nakon što je u Zagrebu probao jedno ovdašnje craft pivo, sinula ideja: zašto ne bi poslali svoje pivo iz Velike Britanije u Hrvatsku u kamionu te isti napunili hrvatskim pivom i poveli ga nazad za Veliku Britaniju.
"To je 0+0=1 jednadžba", zaključio je Dickinson.
Pogledajte dio jednog njegovog starijeg motivacijskog govora u kojem objašnjava kreativnost...