Ovogodišnji treći kvartal najpoznatiji svjetski servis za streaming filmova, Netflix, ostvario je najsporiji rast broja pretplatnika u posljednje četiri godine. Nekoliko je razloga tomu - rast konkurencije, ukidanje dijela restrikcija zbog suzbijanja pandemije koronavirusa, a što je za sobom povuklo i povratak sportskih prijenosa na televiziju.
Tijekom trećeg tromjesečja ove godine Netflix je pridobio "tek" 2,2 milijuna novih pretplatnika, dok su analitičari na Wall Streetu procjenjivali da će ih biti barem 3,4 milijuna.
Zasićenost Netflixom na američkom tržištu
Poslovni dnevnik piše kako očekivanja financijaša nije ispunio ni podatak o dobiti po dionici jer je umjesto 2,14 dolara, kompanija ostvarila 1,74 dolara po dionici, odnosno dobit od 790 milijuna dolara. Godinu dana ranije dobit Netflixa iznosila je 665,2 milijuna dolara ili 1,47 dolara po dionici. U utorak je u produženom trgovanju Netflix na burzi oslabio gotovo šest posto, spustivši se na 494 dolara.
"Broj domaćih pretplatnika je gotovo stagnirao, što naglašava zasićenost Netflixom na američkom tržištu", kazao je za Reuters Ross Benes, analitičar eMarketera.
Budući da broj domaćih pretplatnika stagnira, porast prihoda vjerojatno će doći od povećanja cijena, smatra Benes.
Nisu zadovoljni iako im prihodi rastu
Inače, ova godina počela je vrlo obećavajuće za Netflix koji je u prvom tromjesečju zabilježio čak 15,8 milijuna novih pretplatnika. No, kompanija je tada upozorila investitore da takav skok ne treba očekivati u drugom dijelu godine nakon što se budu ukidale restriktivne epidemiološke mjere. Na kraju trećeg tromjesečja Netflix u cijelom svijetu broji 195,2 milijuna pretplatnika, a u četvrtom tromjesečju očekuje se porast njihova broja u cijelom svijetu za šest milijuna.
Međutim, prognoze nadmašuje podatak o prihodima u trećem tromjesečju. Umjesto 6,38 milijardi dolara, kompanija je ostvarila 6,44 milijarde dolara što je 22,7 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Sve snažnija konkurencija
Osim Appleovog servisa, u utrku su se prošle godine uključili i Walt Disney te AT&T-ova kompanija WarnerMedia sa svojom uslugom HBO. Na sve zaoštreniju tržišnu utakmicu ukazali su i vodeći ljudi Netflixa koji smatraju da je segment internetskog streaminga još uvijek u začetku.
"Kad se sljedeći put vidimo, trebali bismo imati više od 200 milijuna pretplatnika, a godinu ćemo završiti s 34 milijuna dodatnih pretplatnika što je novi rekord", izjavio je tijekom konferencije za investitore izvršni predsjednik Reed Hasting.