Kaos u HŽ-u: Neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova

'Mnogo puta upozoravali smo na učinjene pogreške, koje su i priznate, ali bez volje da dođe do njihova ispravljanja.

14.7.2011.
15:54
VOYO logo

Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara Hrvatske traži od Vlade da provede nužne mjere kako bi se spriječilo propadanje željeznice, a posebno propadanje željezničke infrastrukture. U otvorenom pismu koje su uputili premijerki Jadranki Kosor, potpredsjedniku Vlade za investicije Domagoju Miloševiću i ministru prometa Božidaru Kalmetu upozoravaju da još od osamostaljenja Hrvatske, pa i ranije, nije bilo ozbiljnih ulaganja u željeznicu, dok su se u istom razdoblju izgradile tisuće kilometara autocesta.

Sindikati su nezadovoljni i donesenim Zakonom o podjeli HŽ-a, koji je loš i koji, tvrde, onemogućuje restrukturiranje prijevoznika i njihovo osposobljavanje za tržišnu utakmicu, s obzirom da nemaju utjecaja na više od 70 posto vlastitih troškova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mnogo puta upozoravali smo na učinjene pogreške, koje su i priznate, ali bez volje da dođe do njihova ispravljanja. Nije tolika sramota pogriješiti, sramota je ustrajati u očitim pogreškama, a upravo to čini resorno Ministarstvo i Vlada. Ovom pogreškom izgubili smo 5 dragocjenih godina u kojima smo se trebali restrukturirati, modernizirati i tako pripremiti za liberalizaciju željezničkog prijevoza. Kao posljedica navedenih propusta , prijevoznici se nalaze u sve većim poslovnim teškoćama, koje se, bez promptnog poduzimanja odgovarajućih mjera od strane Vlade i Skupštine, mogu samo produbiti i prijevoznike dovesti u bezizlaznu situaciju", navode sindikati u pismu.

Upozoravaju da vuča vlakova d.o.o. troškove "smanjuje" neodržavanjem lokomotiva i motornih vlakova koje je dobila u vlasništvo, te da zbog toga prijeti kolaps u prijevozu putnika. Tvrde da je neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova, 6 od 19 elektromotornih vlakova, velik broj lokomotiva, te da su od ranije prisutne teškoće u obavljanju prijevoza robe zbog neodržavanja lokomotiva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da im je malo goriva i malo kamena tucanika

Upozoravaju da je u posljednje dvije godine zamrlo i tekuće održavanje pruga, te da ove godine nije izvršen niti metar strojnog reguliranja kolosijeka.

"Za obavljanje strojnog reguliranja pruga imamo mehanizaciju vrijednu 250 mil. kn, imamo osposobljene radnike u radnom odnosu, a potrebno je kupiti malo goriva za pokretanje mehanizacije i malo kamena tucanika. No umjesto da ostvaruje temeljnu zadaću radi koje je osnovana, a to je briga o održavanju pruga, Uprava HŽ Infrastrukture odlučuje se za neodržavanje i za zatvaranje pruga, koristeći sva proračunska sredstva samo za financiranje troškova vlastitog hladnog pogona", pišu sindikati.

Zamjeraju Upravi HŽ Infrastrukture što se hvali pozitivnim rezultatima poslovanja, a skrivaju gubitke vlastitih kćerinskih društava. Također, zamjeraju im što ignoriraju činjenicu da neodržavanjem pruga dolazi i do smanjenja brzina i osovinskog pritiska, čime vrijednost pruga ubrzano pada.

Sindikati su od Vlade zatražili da odmah osigura obnovu i redovito održavanje pruga i prijevoznih kapaciteta te da pripremi potrebne izmjene Zakona o željeznici i Zakona o podjeli HŽ. Ukoliko se to ne učini, zaprijetili su prosvjedima i to na cijelom području gdje posluje HŽ, kako pišu, od Osijeka do Ploča.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201003150282006 arti-201105170689006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo