Osim što je Končar na natječaju izgubio od španjolske tvrtke Kaf , koja je dala skuplju ponudu, nije se uhvatio niti za "slamku spasa", jer je, kako doznaje beogradski Kurir, Komisija za zaštitu prava ponuđača odbila žalbu koju su uložili prošle godine.
Točnije, Komisija se na sjednici održanoj u utorak za slučaj nabavke tramvaja proglasila nenadležnom!
"Prvi je Hrvatima 'rampu' udario Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, koji je osobno inzistirao kod svojih suradnika da se njima ne dodijeli posao. On jednostavno nije želio da oni dobiju posao vrijedan 80 milijuna eura, iako je ta kompanija angažirala jake lobiste kako bi dobila ovaj veliki posao. I pored niže cijene koju su dali, ipak nisu prošli, jer za njih na ovom tržištu nije bilo mjesta", tvrdi izvor na koji se poziva list.
Isti izvor ne isključuje mogućnost da je završetak priče s nabavkom niskopodnih tramvaja za Beograd, početak ekonomskog rata između Srbije i Hrvatske "poslije serije antisrpskih poteza Zagreba".
Međunarodni natječaj za nabavu 30 tramvaja za GSP Beograd raspisan je u travnju 2009., a zaključen u kolovozu iste godine izborom Kafa. Kako je tada rečeno, cijena jednog tramvaja španjolske tvrtke, bez posrednika iznosila je 2.125.964 eura, dok je Končar ponudio 2.159.000 eura po tramvaju. Ako se tom iznosu pridodaju troškovi rezervnih dijelova, specijalnih alata, obuka, isporuka i kontrola, cijena koju su dali Španjolci iznosi 81.361.032 eura s porezom, a Končareva 79.038.804,13 eura.
Beogradski gradonačelnik Đilasje tada rekao da je "bodovano više parametara" i da su se nakon procjene stručnjaka opredijelili za kupovinu kvalitetnijih tramvaja.
'Ustaški i predugački tramvaji'
I prije nego je žalbi "presudila" Komisija, srpski mediji dali su do znaja da Hrvati nemaju šanse na natječaju. Kurir je pisao da su "hrvatski krš" već odbili kupiti Bugari, Mađari, Slovaci, Poljaci, Francuzi....
Kao nedostatke Končarevih niskopodnih tramvaja navodili su dužinu, premalo mjesta za sjedenje, loš unutarnji dizajn, ali i vanjski izgled. Zaključili su da je riječ o "ustaškom tramvaju". Prednje staklo tramvaja, kako je tabloid pisao, podsjeća na veliko slovo 'U'".