Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Hrvatski trgovci bilježe pad prometa, a svjetski rast

Pad prometa trgovine na malo u studenom 2009. u odnosu na isti mjesec 2008. je 15,8 posto. Uskoro će stići i rezultati za prosinac, blagdanski mjesec, no rezultati bi mogli biti poražavajući.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Iako se očekivalo da bi trgovina na malo prema kraju godine mogla početi s usporavanjem pada to se nije dogodilo.

Naprotiv, negativni su trendovi u studenom 2009. intenzivirani pa je prema posljednjim podacima Državnog zavoda za statistiku zabilježen realan pad od 15,8% u odnosu na studeni 2008.

Nominalan godišnji pad prometa u trgovini na malo iznosio je 14,9%.

Na nepovoljne trendove u maloprodaji dominantan utjecaj ima situacija na tržištu rada popraćena relativno snažnim potrošačkim pesimizmom i nepovoljnim očekivanjima. Naime, rast nezaposlenosti i povećanje fiskalnih nameta, izravnih i neizravnih, smanjili su raspoloživi dohodak kućanstava pa je i potrošnja smanjena, pokazuje analiza RBA.

Promatrajući nominalne promjene prometa u trgovini na malo po trgovačkim strukama, najznačajniji pad prometa na godišnjoj razini i dalje bilježi prodaja motornih vozila - čak 61,5%, a kumulativno, u prvih jedanaest mjeseci 2009. u odnosu na isto razdoblje 2008., pad iznosi 58,4%.

U odnosu na studeni 2008., rast prodaje zabilježen je kod prodaje kruha, peciva, tjestenine i slatkiša (9%), prodaje u ljekarnama (4,2%), kozmetičkih i toaletnih proizvoda (2,6%) i prodaje duhanskih proizvoda (1,4%).

U svim ostalim kategorijama u promatranom je razdoblju zabilježen pad, pri čemu je najbitnije istaknuti pad u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama, koje čine 35,6% ukupne trgovine, a u kojima je pad na godišnjoj razini iznosio 2,9% te 12,1% na mjesečnoj. U prvih jedanaest mjeseci u odnosu na isto razdoblje 2008. realni pad iznosi 15,6%, a budući da nije izgledno naglo poboljšanje potrošnje stanovništva, u prosincu očekujemo nastavak negativnog trenda odnosno dvoznamenkastu stopu pada.

Trgovci u svijetu bilježe rast prometa

No, drugi scenarij, piše Jutarnji list bilježi se u svijetu. Unatoč krizi, vodeći globalni maloprodajni lanci uspjeli su povećati svoj promet za 5,5 posto. Tako je prema podacima konzultantske tvrtke Deloitte 250 najvećih svjetskih trgovačkih lanaca u protekloj fiskalnoj godini ostvarilo ukupni promet od 3,8 bilijuna dolara.

Izvještaj ove kuće pokazuje da je globalna recesija ipak utjecala na profitabilnost poslovanja koja se u sektoru maloprodaje smanjila sa 3,7 posto u proteklom razdoblju na 2,4 posto u ovom.

U grupi deset najvećih lanaca koji ostvaraju više od 30 posto ukupne prodaje vodeći je i dalje američki Wal-Mart koji je ostvario promet od 401,2 milijarde dolara.

Slijedi francuski Carrefoure s prometom od 127,9 milijardi dolara, a treći je njemački Metro s prometom od 99 milijardi dolara. Metro je na trećoj poziciji zamijenio britanski Tesco, piše Jutarnji list.

Prethodni članci:

arti-201001120129006 arti-201001111026006

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike