U posljednje se vrijeme mnogi poslodavci žale na nedostatak radne snage s obzirom na to da je velik broj ljudi otišao iz Hrvatske za poslom u neku drugu zemlju. Nedostaje i sezonskih radnika. Ipak, neki poslodavci našli su rješenje, pa ih tako vodi ljudski pristup i korektnost prema zaposlenicima. Član uprave trgovačkog lanca Tommy, Marin Kaštelančić, kaže da uspjeh može zahvaliti tome.
'Siguran sam da ćemo imati trgovce s plaćom i od 12.000 kuna neto'
Radi se o najvećem poslodavcu u Dalmaciji, a Kaštelančić ističe da mnogi žele raditi u trgovini, ali i u drugim segmentima poslovanja Tommyja, a sve je posljedica dugogodišnje brige za radnike.
'Kako prednjačimo u brizi za zaposlenike, tako smo ispred konkurencije i po visini plaće zaposlenika u trgovini. Trgovac početnik u Tommyju, bez iskustva, bez staža, bez prekovremenih, bez blagdana, ima minimalnu plaću od 4000 kuna neto. Na sezonskoj lokaciji taj trgovac početnik imao bi plaću minimalno 8000 kuna neto. Iskusni trgovac s 20 godina staža, s osobnim odbitkom za dvoje djece, s 40 prekovremenih sati i bez blagdana, ima minimalnu plaću od 5700 kuna neto. Dakle, taj trgovac na sezonskoj bi lokaciji imao minimalnu plaću od 10.000 kuna neto, a prema iskustvu iz ranijih godina, siguran sam da ćemo imati trgovce s plaćom od 11.000, pa i 12.000 kuna neto, uz osiguran kvalitetan besplatni smještaj u sezonskim lokacijama', rekao je Kaštelančić za Slobodnu Dalmaciju.
'Želimo pomoći kupcu, ne toleriramo ni gužve na blagajnama'
Ističe da bi i Tommy rado zaposlio još 200 trgovaca, no snalaze se s maksimalnim brojem radnika koje mogu dobiti. Unatoč nedostatku radnika, očekuju uspješnu sezonu, a problem manjka radne snage može se riješiti i automatizacijom nekih djelatnosti, poput samoposlužnih blagajni. Kaštelančić ističe da je, osim brige za radnike, potrebna i briga za kupce. Stoga, objašnjava, oni u Tommyju kupcu žele omogućiti ugodnu kupnju, a ne da svaki kupac bude tek broj. 'Na blagajni ne želimo situaciju u kojoj vas požuruju s pakiranjem artikala zbog drugog kupca, štoviše, želimo kupcu pomoći u toj situaciji. Nije nam cilj ni tolerirati gužve na blagajnama', rekao je.
Kada je riječ o Zakonu o nepoštenoj trgovačkoj praksi, Kaštelančić kaže da do sada kod njih nije bilo nepoštene prakse pa smatra da njihovim dobavljačima ne treba dodatna zaštita. Dodaje da ovako napisan Zakon pogoduje multinacionalnim kompanijama i stranim trgovačkim lancima. Tommy se ističe i suradnjom sa studentima. Naime, prema ugovoru sa Sveučilištem u Splitu i Prirodoslovno matematičkim fakultetom, studenti mogu kod njih obaviti stručnu praksu pod vodstvom profesora, a uz sudjelovanje mentora zaposlenih u tvrtki Tommy, piše Slobodna Dalmacija.