Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, potrošnja u prosincu ove godine iznosit će oko 13,5 milijardi kuna, što je za čak milijardu kuna više u odnosu na isto razdoblje lani. Podatak je iznijela direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić dodavši da će time po prvi puta biti nadmašena i blagdanska potrošnja iz pretkrizne 2008. godine te ujedno biti najviša prosinačka potrošnja otkako se mjere ti podaci.
Očekuje se da će udarno razdoblje potrošnje biti od 19. do 24. prosinca, stoji u priopćenju HGK. Na tako veliki optimizam građana i rekordnu potrošnju djelovalo je rasterećenje plaća i njihov rast kroz porezne reforme - ističu u HGK.
Na godišnjoj razini neće biti nadmašena rekordna 2008.
"Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu“, rekla je Ravlić uz napomenu da će svoj doprinos potrošnji dati i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.
"Na godišnjoj razini ipak se još neće oboriti rekordi, tj. razina iz 2008. godine. Ako se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogla bi se dostignuti razina prije krize, a 2020. godine mogli bismo prestići tu razinu", istaknula je Ravlić.
Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014. godine, a koji je u prvih devet mjeseci ove godine veći za 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.
Najviše se kupuju igračke, kozmetika, obuća i odjeća
Prema rezultatima prošlogodišnjega istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39 posto), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31 posto). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9 posto, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 posto ispitanika. Gotovo 40 posto ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37 posto), zatim obuća i odjeća (36 posto) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25 posto).
"I ove godine očekujemo slične popise za kupovinu. No, u usporedbi sa zapadnim europskim zemljama, gdje ipak daruju nešto luksuznije poklone, naši su građani ipak više okrenuti praktičnim darovima", napomenula je Ravlić.
Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto - stoji u priopćenju HGK.