Građani se zbog krize odriču mobitela

Mobilni će operateri u idućem razdoblju plaćati danak smanjenim prihodima građana, a time i smanjenoj potrošnji na svoje usluge.

13.5.2010.
16:57
VOYO logo

Kriza je dramatično utjecala na rezultate mobilnih operatera u Hrvatskoj. Niti reklame nisu pomogle jer su građani odlučili štedjeti, odnosno trošiti manje nego u proteklim razdobljima.

I odluka da od kolovoza mobilni operateri moraju u državnu blagajnu uplaćivati 6 posto mjesečnog prihoda od glasovnog prometa i prometa SMS poruka te jedan posto povećan PDV nisu im išli u prilog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, razvijeno tržište i borba za svakog korisnika natjerali su ih da uglavnom ostanu konkurentni i ne povećavaju cijene, barem ne naočigled.

PDV su ukalkulirali, no harač su ipak morali 'sakriti' u razne oblike obračunskih jedinica i smanjenih paketa, pouzdajući se u vjernost korisnika, ali i lijenost otkrivanja povoljnih tarifa, ili, pak, nudeći dodatne pogodnosti pri kontinuiranom trošenju, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, trend je silazan te za tu branšu i dalje vrlo opasan. Smanjuju se utrošene minute i prosječan trošak korisnika.

Mobilni operateri u nadolazećem razdoblju plaćat će danak smanjenim ukupnim prihodima građana i samim time smanjenju potrošnje na telekomunikacijske usluge.

Pad dobiti i prihoda glavno je obilježje dvaju najjačih mobilnih operatera u Hrvatskoj, T-Mobilea i Vipneta, pokazuju rezultati za prvi kvartal 2010. godine.

Prihodi T-Mobilea pali su 12,9 posto, na 863 milijuna kuna. Vipnet je prošao mnogo bolje i pao tek 4,5 posto, na 100,3 milijuna eura (oko 730 milijuna kuna). Tele2, najmlađi operater u Hrvatskoj koji još hvata zamah, zabilježio je rast prihoda od 10 posto (216 milijuna kuna), no zarade još nema, tek se smanjuju gubici nastali pokretanjem tvrtke prije četiri godine. No, kako stoji u poslovnom izvješću, pozitivna nula trebala bi se pojaviti u drugoj polovici ove godine. Najjači na tržištu ako se gleda apsolutni broj korisnika i dalje je T-Mobile. Prvi kvartal završen je s ukupno 2,797.773 korisnika, što im je osiguralo 46,1 posto udjela na tržištu. Udio na tržištu u prvom kvartalu 2009. bio je 46 posto, dok je korisnika bilo 0,6 posto manje. Vipnet je drugi s 2,634.100 korisnika i udjelom od 43,7 posto. U prvom kvartalu 2009. udio im je bio 42,6 posto, a broj korisnika 5,2 posto manji. Tele2 Hrvatska kvartal je završio s ukupno 624 tisuće korisnika. No, ono što u HT-u zasigurno zvoni na uzbunu jest činjenica da se broj korisnika njihove mreže smanjio u odnosu na kraj godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potkraj 2009. T-Mobile je imao 2,858.858 korisnika, a blagi odljev korisnika, kako to nazivaju u financijskim rezultatima, rezultat je recesije i jačeg tržišnog natjecanja, osobito u području prepaid korisnika manje potrošnje.

Istodobno, Vipnet je u prvom kvartalu u odnosu na kraj godine zabilježio porast broja korisnika za 31 tisuću, dok je Tele2 Hrvatska osigurao 26 tisuća novih korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi konkurenti vode teške bitke kada je riječ o broju prepaid korisnika, onih koji se koriste bonovima i onih koji su na pretplati, tzv. postpaidu. No, omjer je i dalje 70 prema 30 u korist prepaida.

Upravo se zato Vipnet i T-Mobile užasavaju mogućnosti da se u skorije vrijeme uvede obveza registriranja prepaid korisnika.

Na stranu argumenti sigurnosti i ustavna prava, kada je riječ o rezultatima, upravo zbog brojenja SIM kartica te straha da će mnogi korisnici odustati od registracije i nošenja dva-tri mobitela, pa makar sa sitnim prometima, te zbog troškova registracije, mobilni operateri lobiraju za što kasniju primjenu najavljene registracije.

A da je štednja velika govore podaci o prosječnoj mjesečnoj potrošnji po korisniku. T-Mobileovci su u prvom kvartalu trošili 87,1 kunu, što je 14,7 posto manje nego u istom razdoblju lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vipnetovci su, pak, u prvom kvartalu prosječno trošili 11 eura (oko 80 kuna), a lani 9,1 posto više.

Tele2 Hrvatska, nažalost, kako kažu, ne predstavljaju te podatke javnosti. Usto, pada i broj utrošenih minuta u odnosu na prvi kvartal lani, ali i u odnosu na kraj godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Vipnetovu slučaju pad je 17,7 posto, a prosječno se razgovara 68,5 minuta, dok se u cijeloj protekloj godini prosječno razgovaralo 80,6 minuta. T-Mobileovi korisnici ipak razgovaraju više, i to prosječno 103,8 minuta, što je tek 0,7 posto pada u odnosu na lanjski prvi kvartal, piše Večernji list.

Prethodni članci:

arti-201004200382006 arti-201004130422006

gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo